Yap-işlet-devret modeliyle yapılması yeniden gündeme gelen köprü konusunda kentteki yöneticiler, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, uzmanlar ve işadamları görüş ayrılığına düştü. Ödeneği olmayan tüm yatırımlar gibi 32 yıldır rafta bekleyen Çanakkale Boğaz Köprüsü, Ulaştırma Bakanlığı’nın yapılacağını açıkladığı 6 yeni otoyol ile yeniden gündeme geldi. İlk otoyol projesinin Edirne’den başlayıp Çanakkale Boğazı’nı köprüyle geçeceği ve İzmir’e uzanacağı açıklandı. Müjdeli haber, yıllardır boğazın iki yakasını birleştirecek köprünün hayalini kuranları sevindirirken, çevreye ve tarihi dokuya zarar vereceği düşüncesiyle köprüyü gereksiz bulan kesimlerin tepkisine neden oldu. Çanakkale Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Başkanı Prof.Dr. Ülkü Altınoluk, tepkisini şöyle dile getirdi: "Bölge tarihi ve doğal sit, şehitlikler bulunuyor. Köprünün kente yararı değil zararı olur. Çanakkale su kaynakları, mitolojisi, tarihi, coğrafyası, arkeolojisi ve rüzgarıyla çok özel bir yer. Korunması ve kollanması gerekir." Çanakkale boğaz geçişinin iyileştirilmesi gerektiğini belirten CHP’li Belediye Başkanı Ülgür Gökhan ise, ulaşım sorunu halledilirse bölgeye daha çok insanın geleceğini, bunun da kente ekonomik açıdan faydası olacağını iddia etti