Çanakkale Boğazı'na Dünyanın En Uzun Köprüsü Yapılacak



Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın, Osmangazi Köprüsü’nün açılışında, “Sırada Çanakkale 1915 Köprüsü var” yönündeki sözlerinin ardından söz konusu köprü merak konusu oldu. Osmangazi Köprüsü ile İstanbul ve Marmara Bölgesi’nin trafik sıkışıklığını azaltacak Marmara Otoyol Ringi’nin ilk ayağı tamamlanmış oldu. Habertürk'ten Deniz Çiçek'in haberine göre, ringi birleştirecek olan yatırım da Çanakkale Köprüsü olacak. Marmara Otoyol Ringi, Osmangazi Köprüsü’nün yer aldığı İstanbulİzmir Otoyolu, 3. köprünün yer aldığı Kuzey Marmara Otoyolu ve Kınalı-TekirdağÇanakkale- Balıkesir Otoyolu projelerinin gerçekleştirilmesiyle hayata geçirilecek. Ring projesi, Çanakkale Boğazı’na kurulacak köprüyle tamamlanacak.

Türkiye’nin yük ve yolcu taşımacılığında en yoğun ana karayolu koridoru, Marmara Bölgesi ve İstanbul’da yer alıyor. Bölge, bu nedenle ciddi trafik sıkışıklığı yaşıyor. Projeyle, güneye ve Ege’ye inecek araçlar İstanbul’a girmeden Çanakkale üzerinden taşınabilecek. Böylece zaman, taşıt işletme giderleri ile trafik kazası maliyetleri de azaltılacak. Ulaştırma Bakanlığı, projenin yıllık faydasının 2.5 milyon TL olacağını hesaplıyor.

Kilit noktası olacak

Marmara Otoyol Ringi’nin iki ayağı İstanbul-İzmir ve Kuzey Marmara otoyollarının yapımı sürüyor. Projenin üçüncü ayağı Kınalı- TekirdağÇanakkale- Balıkesir Otoyolu olacak. 352 kilometre uzunluğundaki yol, Çanakkale Boğaz Köprüsü’nü de kapsayacak. Projenin yap-işletdevret modeli ile yapılabilmesi için Yüksek Planlama Kurulu onayı bekleniyor.

Reklam Goruntulenme Bolumu