Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, Ulaştırma Bakanı Habib
Soluk ile birlikte Çukurova Havalimanı basın
toplantısı düzenledi ve ulaşım projelerini tanıttı. Mersin'in
lojistiğinin, yerinin, konumunun, insan gücünün avantaj olduğuna dikkati çeken
Çağlayan, Türkiye'de turizm denince artık akla Mersin'in geleceğini ve Mersin'in
bir taraftan ticaretiyle, bir taraftan da turizmiyle gelişeceğini kaydetti.
Çağlayan, Mersin'in temel probleminin işsizlik olduğunu ve söz konusu
projelerin Mersin'in işsizliğine ilaç olacağını ifade ederek, projelerin hayata
geçmesiyle Mersin'de işsizin iş bulacağını, tüccarın, sanayicinin iş
kapasitesini geliştireceğini, ihracatçının da kapasitesi artıracağını anlattı.
Çağlayan, Mersin'in en önemli rekabet avantajının ticaret becerisi ve
üretim potansiyeli olduğunu ve bu rekabet avantajını daha fazla
geliştirerek, Ar-Ge, inovasyon katarak, istihdamla
buluşturarak, bu avantajları bir bütün halinde gerçekleştireceklerini
söyledi.
''Mersin, dünyanın en önemli ticaret aktarma merkezlerinden biri
olacak''
Bakan Çağlayan, Çukurova Havaalanı'nın 30 milyon yolcu kapasiteli olacağını
belirtirken, İstanbul Atatürk Havalimanı'nın yolcu kapasitesinin 38 milyon 600
bin, Ankara Esenboğa Havaalanı'nın yolcu kapasitesinin ise 10 milyon olduğunu
kaydetti ve şöyle devam etti:
''Bir taraftan yolcu trafiği yaşanırken, bir taraftan da kargo seferleri
başlayacak. Kargo terminali ciddi nefes aldıracak. Artık Mersin'in çilekleri
uçacak, uçan çilekler yapacağız. Nakliye konusunda belli bir süreye dayanıklı
olan çilek gibi hassas ürünleri artık kargo seferleri ile dünyanın her tarafına
göndereceğiz. 150 milyon avro yatırım yapılacak. Bu, çok kısa bir süre içinde
Mersin ekonomisine karışacak. Mersinli işsizim çalışacak, üretenler ekmek
yiyecek, inşaatlar yapılırken binlerce insan çalışacak. Havaalanı bittikten
sonra da en az bin Mersinli kişi burada çalışacak.
Havaalanı Mersin'de ticaretin, turizmin, yatırımın önemli bir başlangıcı
olacak. Tüccarlar bilir yatırımcılar en kısa sürede ulaşıma bakar, ulaşım alt
yapısına bakar. Lojistik alt yapısıyla Mersin dünyanın önemli bir aktarma
merkezlerinden biri olacak. Singapur'da ne varsa Mersin'de olacak, Hong Kong'da
ne varsa Mersin'de o olacak, Los Angeles, Rotterdam ne yapıyorsa Mersin'de onu
yapacak. Mersin, dünyanın en önemli ticaret aktarma merkezlerinden biri olacak.
Özellikle bu bölgede çok ciddi bir şekilde öne çıkacak.''
"Tarsus-Kazanlı'daki tesisler Akdeniz Oyunları'na
yetişecek"
Tarsus-Kazanlı'daki tesislerin Akdeniz Oyunları'na yetişeceğini de ifade eden
Çağlayan, Tarsus Turizm Yolu'nun startının da en geç bu ay sonu ya da Haziran
ayının ilk haftasında verileceğini kaydetti.
Tarsus-Mersin Karayolu ile ilgili bilgi veren Çağlayan, şu anda söz konusu
yolda 2 geliş, 2 gidiş bulunduğunu, bu sayının 3 geliş, 3 gidişe çıkarılacağını,
iki bağlantının da 6 bağlantıya çıkarılacağını ifade etti.
Bakan Çağlayan, Mersin-Antalya, Karaman-Mersin duble yollarının açılmasıyla
ilk etapta buradan 1 milyon araç geçeceğini de belirterek, bu çerçevede,
Bozyazı, Aydıncık, Anamur ve Taşucu gibi bölgenin yüksek potansiyelli turizm
merkezlerine daha fazla yatırımcı geleceğini, daha fazla turist geleceğini
anlattı.
Çukurova Havaalanı'nın hem otoyola, hem demir yoluna bağlanmasını programa
dahil ettiklerini de belirten Çağlayan, şöyle konuştu:
''Akdeniz Sahil Yolu, 6 etapta yapılacak toplam maliyeti 630 trilyon lira
olacak, 2011 yılı sonu itibariyle 171 km tamamlanıp trafiğe açılacak. Yolun
tamamı ise 2014 yılında tamamlanacak. Bunlar en yeşil çalışmalar, doğaya en az
hasar verecek çalışmalar olacak.
Mersin-Mut Karayolu da toplam 112 km olacak ve yolun tamamı 2014'de
bitirilecek. Mersin'i önemli bir lojistik merkez haline getireceğiz.
Eskişehir'den sonra Mersin Türkiye'nin en büyük lojistik merkezi olacak. 300
dönümlük alanda gümrükleme alanı olacak, konteynır ve tır parkı olacak,
elleçleme boşaltma hizmetleri olacak. antrepolarla beraber tam bir lojistik
merkezi Yenice Lojistik Merkezini kavuşturuyoruz. Artık söz bitiyor, işin özü
başlıyor.''
Ulaştırma Bakanı Soluk
Ulaştırma Bakanı Habib Soluk da yaptığı konuşmada, "Hedefimiz 400 milyon,
bunun 30 milyonu da Çukurova Havalimanı" dedi. Adanalıların Çukurova Havalimanı
yapımı için gerek olmadığını söylediğini aktaran Soluk, buna karşılık
Mersinlilerin ise ihtiyaç olduğunu ifade ettiğini vurguladı. Soluk, ''Adana'da
bizim bir hava limanımız var. Ancak Adana, havaalanı şehir merkezinin içinde bu
havaalanın büyüme şansı yok. Adana havalimanına bir saatin içinde 7 uçaktan
fazlasının kaldırıp indirme şansına sahip değiliz. Ancak Adana havaalanının
kapatılması gibi bir şeyde yok" dedi.
Bakan Soluk, dünyanın 10 büyük limanı içinde yer alacak bir konteynır
limanının da Mersin'e yapılacağını vurgulayarak, bunun içinde havalimanının
önemli olduğunu vurguladı. Bakan Soluk, "Bu konteynır limanı 5 kademede olacak.
Türkiye'nin şu andaki yük kapasitesi 6 milyon teu, Mersin'de yapılacak limanını
kapasitesi ise 12 milyon teu. Bu binlerce insana iş demektir, aş demektir,
istihdam demektir" şeklinde konuştu.
Mersin otoyolla Ankara'ya bağlanacak
Soluk, Mersin'in Halep'e yüksek hızlı trenle bağlanacağını da belirterek,
"Mersin-İskenderun arasındaki hattı da yeniledik, artık söz konusu hat
Mersinlilere hizmet edebilecek noktaya gelecektir" dedi. Bakan Soluk, ayrıca,
Niğde üzerinden Mersin'in otoyolla Ankara'ya bağlanacağını da sözlerine
ekledi.