Çağlayan kavşağı, Piyalepaşa bulvarı, Kağıthane caddesi, Mecidiyeköy,
Okmeydanı, D-100 karayolunun birleştiği nokta, İstanbul'un en yoğun araç
trafiğinin olduğu bölgelerden biri. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İl Özel
İdare ve Karayolları Bölge Müdürlüğü ile ortak yürütülen çalışmayla 13 bin
metrekare altgeçit imalatı yapılacak, altgeçit uzunlukları 700 metre olacak.
Çağlayan kavşağı 2 katlı bir kavşak haline gelerek, trafik yerin altına
alınacak. Bu şekilde İstanbul'da birçok miting ve yürüyüşe ev sahipliği yapan
Çağlayan, 22 bin metrekare yayalaştırılmış alana sahip bir meydan haline
gelecek. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı Kadir Topbaş, üç kurum ile ortak
bir proje üretilerek İstanbul'un en büyük meydanına kavuşacağını belirterek
şunları söyledi: "Adliyenin açılışına yetiştirilecek ve inşaat başladıktan sonra
yaklaşık 4 ayda tamamlanacak. Hem hızlı hem büyük bir çalışma olacak."
Abide-i Hürriyet Parkı ile bütünlük içinde yapılacak olan meydan
düzenlemesiyle bölgede oturan, çalışan ve Avrupa'nın en büyük adliye sarayı olan
İstanbul Adliyesi için sosyal bir merkez oluşturulacak. Proje, ileride yapılması
planlanan metro istasyonu dikkate alınarak planlandı.
Proje ile
Kağıthane caddesi (Şişli)-Çevreyolu ve Piyalepaşa yönü 12 metre aşağıdan
altgeçit ile Çevreyolu ve Piyalepaşa istikametine bağlanacak. Kâğıthane
ilçesinin ana çıkışlarından biri olan Kağıthane yolu ise 6 metre aşağıdan Şişli,
Piyalepaşa istikametlerine, Piyalepaşa Bulvarı istikametinden gelen araçlar da,
6 metre aşağıdan altgeçitle, Kağıthane ve Şişli istikametlerine
ulaşabilecekler.