2000 yılında Konya’da kurulan ve bugün Türkiye genelinde 70 bayi ve yurtdışında 45 ülkedeki bayiler aracılığıyla ofis mobilya ürünlerini tüketicilerle buluşturan Bürotime, Türk Patent Enstitüsü'nün (TPE) yaklaşık iki yıl olan kabul sürecini altı ay gibi kısa bir sürede tamamlayarak bu statüye alındı. Tanınmış marka olmanın Bürotime’a önemli bir prestij sağladığını belirten Bürotime Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Tosunoğlu, azimle çalışmaya devam edeceklerini söyledi.
'Tanınmış Marka' olmanın avantajları
Bir markanın tanınmış olduğunun TPE nezdinde kabul edilmiş olması, o markanın öncelikle Türkiye genelinde tanınan ve herkes tarafından bilinen bir marka olduğunun resmi bir makam tarafından kabul edilmiş olması anlamına geliyor. Tanınmış Marka'nın aynısı veya benzeri, hiçbir sektörde tescil edilemiyor. Türk Patent Enstitüsü, marka sahibinin böyle bir marka başvurusuna itirazda bulunmasına gerek kalmadan, kendiliğinden Tanınmış Marka'nın aynısı veya benzeri olan bir markayı reddediyor. Tanınmış Marka hakkı sahiplerinin muhtemel bir davada marka haklarına ihlal iddiasını ispat etmeleri, markalarını taklit girişiminde bulunan bir kimsenin kötü niyetini kanıtlamaları daha kolay oluyor. Ayrıca Tanınmış Marka sahiplerinin, taklit marka sahibine karşı açacakları tazminat davasında isteyebilecekleri tazminat bedeli çok daha yüksek oluyor.