1986'da ergonomik ofis koltukları ile ilgili olarak başlatılan ar-ge çalışmaları sonucu temeli atılan Bürsoit önce koltuk, sonra kanepeye ve bugün ofis mobilyaları ile pazar payını genişletmeye devam ediyor. Şirketin yapısı ve hedefleri ile ilgili bilgi almak için Bürosit Genel Müdürü Turgay Çalışkan ile bir araya geldik.
Bürosit firması ne zaman kuruldu? Faaliyet alanları kurulduğu günden bu yana nasıl bir süreçten geçti?
Bürosit 1986 yılında Türkiye’nin ilk çağdaş ve teknolojik ofis koltuğu üreticisi olarak sektöre adım attı. Bürosit markası kısa zamanda koltuğun adı oldu ve günümüze kadar bunu taşıdı. Markamız ergonomik ve teknolojik ürünler tasarlamak ve üretmekle beraber en büyük gücünü “Koşulsuz müşteri memnuniyeti” ilkesine tam bağlılıktan alıyor.
Hangi alanlarda, nasıl ürünler geliştiriyorsunuz?
Ofis koltuğu 1990 yılından itibaren ergonomik ve teknolojik unsurları içine alan bir yapıya dönüştü. Ergonomi bilimi ofis ürünlerine yön vermeye ve hatta belirleyici olmaya başladı. Koltuğun tasarımında teknoloji ve ergonomi bu anlamda daima birliktelik sergiledi. Yazıhaneler ofise dönüşürken, sabit ofis sandalyelerimiz hareketli, ayarlanabilir ve hatta kumanda edilebilir hale dönüştü. Bugün inovatif düşünceler ofisleri, ofis ürünlerini çok farklı anlamlara ve şekillere büründürecektir.Bugün artık Bürosit ofis koltuğu üreticisi yapısında değildir. 1986 yılında başlayan yolculuk önce koltuk, sonra kanepeye ve bugün ofis mobilyaları olarak devam etmektedir. Proje çözümleri ile de müşteriye destek vermekteyiz. Proje alanlarımızın tanımı çok geniştir. Konferans salonları, ofisler, oteller, hastaneler, iş merkezleri… başlıkları daha da genişletebiliriz. Aslında ofis ve sosyal alanların tamamına çözüm getirmek için varız demek markamız adına doğru tanım olacaktır.
Sektörünüzle ilgili fuar organizasyonlarını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Fuar katılımlarımız son dönemde en aza indi. Özellikle yurt içinde markaları buluşturacak etkinlikte fuarlar düzenlenemiyor. Yurt dışında ise fuar katılımlarımız 2-3ü geçmiyor. Son 10 yılda fuarlar ciddi anlamda düşüşe geçti. Bunda özellikle internet ve sosyal medya kullanımının tercih edilmesinin etkisi olduğunu düşünüyorum.
Sektörün nabzını nasıl tutuyorsunuz?
Sektör eğilimlerini ve tasarım gelişmelerini internet ve yazılı dökümanların takibiyle yapıyoruz. Önemli dünya fuarlarını ziyaret ederek kendimize bilgi desteği sağlıyoruz. Ayrıca tasarımda lider sektör firmalar ile sürekli temas halindeyiz.
İnovasyon, yenilikçi yaklaşımlar konusunda kendinizi nasıl konumlandırıyorsunuz?
Yenilikçi yaklaşımlar Bürosit markasının temelini oluşturuyor. Bürosit Ermetal Şirketler Grubu üyesi. Grubumuzun 65 kişilik ar-ge ekibinden maksimum destek alıyor. Bürosit yenilik yaratma ilkesiyle yoluna devam ediyor.
Bürosit Hakkında
Bürosit, 1992 yılında ilk yurt dışı fuarına katıldı. ( Bruno- Çekoslovakya). 1994 yılında Avrupa'nın en büyük ofis mobilyası fuarı olan ORGATEC'e katılan BÜROSİT, aynı sene içerisinde test laboratuarını kurmuş ve GS sertifikasını aldı.1997 sonunda BÜROSİT artık ayda 40.000 koltuk kapasitesine ulaşmış büyük bir firma haline geldi. Bürosit için 1998 yılı üretim alanının genişlediği bir yıl oldu. Auditorium – sinema koltuklarında uzmanlaşılmış ve bazı yurt dışı fuarlara katılımlar gerçekleştirilmiş, bu alanda 2003'te Uzakdoğu pazarına girişin temelleri atılmıştı. 1999'da yurt dışı için casino koltuğu – bar taburesi üretimi başlamış, 2002'de test laboratuarları EN 1335 normlarına uyarladı. Metal masa ayakları, çeşitli metal komponenti, plastik ve sac kalıpları üreten Mobmetal ve ofis koltuğunda ikinci marka olan Mobsit'in kuruluşunun yanında, test laboratuarları da, AlmanTÜV- Rhienland grubuna bağlı LGA firması tarafından akredite edildi. Bu sayede ürünlerin Avrupa Birliği normlarına uygunluğu GS sertifikası ile belgelendiriliyor. 2005'te ise robot sistemiyle tam otomatik çalışan nikel – krom kaplama tesisi kuruldu. Bu tesis de, Avrupa Birliği normlarına uygun olarak kendi bünyesinde arıtma tesisine sahip ve çevreye zarar vermeden çalışmalarını sürdürüyor.