"Bu Sene Kapılar Daha Parlak ve Işıltılı"



2002 yılında çelik kapı üretimi ile yola çıkan İzmirli Diamond Door firması, 10 yıllık süreçte, ahşap kaplamalı iç kapı, vestiyer, mutfak ve banyo mobilyalarını da ürün gamına ekledi. Proje bazlı çalıştıklarını ifade eden Diamond Door Pazarlama Müdürü Tahsin Cücen, en büyük avantajlarının; çelik kapı, iç kapı ve sabit mobilyaları biribiriyle uyumlu bir şekilde tasarlamak ve uygulamasını gerçekleştirmek olduğunu vurguluyor.

Müşterinin ihtiyacı ile kendi önerilerini buluşturarak nitelikli projeler hayata geçirdiklerini söyleyen Cücen, amaçlarının standart ürün üretmek yerine, projeye özel çözümler sunmak olduğunu sözlerine ekliyor.

18. Yapı Fuarı – Turkeybuild İzmir'de kullanıcaya sunduğunuz yenilikler neler? 'Kapı modası'ndaki son trendleri paylaşabilir misiniz?

Yapı Fuarı İzmir'e dördüncü kez katılıyoruz. Geçtiğimiz yıl, cam kanatlı iç kapı tasarımlarımızı ziyaretçilerin beğenisine sunmuştuk. Bu sene ise yeni modellere ağırlık vererek, biraz daha ışıltılı modeller yaptık. Otomobil boyası dediğimiz metalik boyalı parlak lake kapılarımızın yanı sıra Swarovski taşlı bir modelimiz de var. 

Son birkaç yıldır parlak ve mat lake kapılara özel bir ilgi var. Ahşap kaplamalı kapılarda, 'high-gloss' dediğimiz parlak lake cilalı kapılar revaçta... Bu nedenle de bu sene daha göz alıcı, daha parıldayan kapılar ürettik.

Konu Başlıkları Burada Görünecek


Proje odaklı çalıştığınızı söylediniz. İç/dış pazardaki işbirliklerinize ilişkin bilgi alabilir miyiz?


Ekonomik ürün grupları üretsek de, uzmanlaşma anlamında orta ve orta üstü nitelikli projelerde yer alıyoruz. Fuarda Afrika’dan, Azerbaycan’dan katılımcılara rastladık. Buradan hareketle yurtdışı projelere de kapılarımızın açık olduğunu söyleyebilirim.

Gelişen pazarlara odaklanıyoruz. İki senedir Dubai fuarına katılıyoruz. Bu sene Erbil ve Libya fuarlarında da yer almayı düşünüyoruz. İstanbul pazarını ise olmazsa olmaz olarak görüyoruz. 2013'ten itibaren Yapı Fuarı - Turkeybuild İstanbul'a da düzenli olarak katılmayı planlıyoruz. YEM'in müteahhitler ile tedarikçileri buluturan her türlü platformuna katılımcı olmayı isteriz.


Fuarcılık, firmaların gelişimi açısından çok önemli. Oniki senelik kariyerimin başından bu yana fuarlara katılıyorum. Fuarcılığın geliştiği ülkelerde firmaların gelişimi de aynı hızda oluyor. Fuarlar, ürünlerin pazarlanması ve tanıtımı için en verimli ortam. Pazarlar değişse de bu gerçek değişmedi. Ancak Türkiye’de fuarcılığın daha çok gelişebilmesi için daha modern, daha geniş alana sahip fuar merkezlerinin yapılması gerekiyor. İzmir'de böyle bir yatırım var; önümüzdeki yıl açılış olacak.

Alansal büyümenin dışında, altyapı ve mimarlık anlamındaki iyileştirmeler de çok önemli. Uzakdoğu'daki fuar alanları, o şehrin en prestijli binaları arasında yer alıyor. Mekanın büyüklüğü kadar alanın verimli kullanılması, aydınlatma kalitesi vs de önemli. Yeni fuar yapılarında sirkülasyon, hiçbir ölü nokta bıraılkmayacak şekilde kurgulanıyor. Her firmanın iyi trafik alabilmesini sağlayan planlar yapılıyor. Firmalar da bu gelişmelere paralel olarak kendisini geliştiriyor.