'Bu Havaalanı Devlet için Çok Önemli çünkü...'



Alanya Belediye Başkanı Hasan Sipahioğlu, Gazipaşa havaalanına büyük gövdeli uçakların iniş yapabilmesi için pistin uzatılması konusunda yoğun bir çalışmanın sürdüğünü, istimlak çalışmalarının büyük oranda tamamlandığını söyledi. Hava alanındaki gecikmenin en önemli sebeplerinden birinin istimlak alışmaları olduğunu belirten Sipahioğlu, küçük bir iki sorun kaldığını, onların tamamlanmasıyla çalışmaların daha da ivme kazanacağını dile getirdi.
       
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın, geçtiğimiz günlerde, ''havaalanının projelendirilmesi sırasında dikkate alınmayan dağın güvenlik riski oluşturduğunu ve pistin uzatılması halinde dahi durumun değişmeyeceğini'' açıkladığını hatırlatan Sipahioğlu, bunun, kamuoyunda havaalanının açılmayacağı şeklinde yorumlanmasının doğru olmadığını vurguladı.
        
Sipahioğlu, şöyle konuştu:
        
''Şu anda istimlak işlemleri büyük ölçüde bitti. Birinci beklenen sebep oydu. Küçük bir iki nokta var. Onlar da bittiği takdirde biraz daha ivme kazanacak. Şu anda yoğun bir çalışma var. Bakanımızın açıklaması, toplumda ister istemez bir hayal kırıklığı ve moral bozukluğuna sebebiyet verdi ama biz öbür taraftan baktığımızda, Başbakan'ın açıklaması, buradaki sözleri, gerek yanımızda, gerekse diğer noktalarda verdiği şifahi talimatlarıyla, bu havaalanının mutlaka 2 bin 400, 2 bin 500 metre uzunluğunda bir havaalanı olarak açılmasının gerekliliği kesin.
        
Tabi bununla ilgili kamuoyunda bilinen çok farklı baskı grupları olduğu da bir gerçek. Sonuçta ticaret yapan Antalya havaalanı yetkililerinin, böyle bir havaalanını 2010 yılında istememesi kendi ticari tercihleri olabilir ama bizim Gazipaşa'daki hava limanımızın veriliş biçimi çok farklı. Bu konuda karar verecek mercilerin, kurumların çok dikkat etmesi gerekiyor.''
        
Hava alanının büyütülmesi ve uzatılmasıyla ilgili hiç bir engelleyici hüküm bulunmadığını ifade eden Alanya Belediye Başkanı Hasan Sipahioğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
        
''Üstelik pist, apron ve taks dediğimiz, yani binaların, talep edilmesi halinde ve DHMİ'nin izniyle yapılabileceği, sözleşmenin amir bir hükmüdür. Şimdi bunu yerine getirmeyip ''1.800 metrede kal'' dediğiniz zaman daha fazla yolcunun Gazipaşa'ya inişine (dur) demiş oluyorsunuz. Şartnamede ne var? Elde edilecek gelirin yüzde 65'i devlete ait olacak. Dolayısıyla her (dur) dediğimiz yolcu için kamunun, devletin kasasına girecek paraya, gelire (dur) demiş oluruz.''
        
Hava alanının, istenen şartlarda tamamlanması durumunda uçakların buraya inip inmeme konusunda kararı, firma yetkilileri ve pilotların vermesi gerektiğini de dile getiren Sipahioğlu, şartnamesi gereği yapım aşamasında devlete bir kuruş ek maliyet getirmediğine de dikkati çekti.
        
Alanya Belediye Başkanı Sipahioğlu, buradaki tüm masrafların, istimlaklar da dahil olmak üzere, yüklenici firma TAV tarafından karşılanacağını bildirdi.

Devletten para çıkmayacağı gibi büyütüldüğü takdirde devletin kasasına çok para gireceğini savunan Sipahioğlu, bu hava alanının, yöresel ve sosyal boyutunun da dikkate alınması gerektiğini kaydetti. (AA)