2010'u yüzde 20 ciro artışıyla tamamlamayı planladıklarını belirten
Boyner Mağazacılık Genel Müdürü Aslı Karadeniz, net kârın ise
2009'un çok üzerinde gerçekleşmesini beklediklerini söyledi. Boyner Mağazacılık,
2009'u 18 katlık artışla 7.3 milyon lira net kâr, yüzde 5,7'lik artışla 482.7
milyon TL ciro ile tamamladı.
Geçen yıl net kârdaki artışın, satışların
çok üzerinde gerçekleşmesinin nedeninin faiz oranları başta olmak üzere
finansman maliyetlerindeki düşüş ile uygulanan diğer tasarruf tedbirleri
olduğunu ifade eden Karadeniz, 2010 yılına yönelik yüksek kâr beklentisinde de
geçen yılın son çeyreğinde yapılan "garantili lisans geliri"
anlaşmalarının etkili olduğunu söyledi. Karadeniz, "Özel markalar daha
yüksek kâr marjı yaratan ürünler. Özel markaları geliştirme stratejisi
oluşturduk. Bu sayede pazarda farklılaşma yaratmak ve brüt kârı artırmayı
amaçlıyoruz" dedi. Şirket, 2009'un son çeyreğinde bünyesine aldığı
Beymen Business, Beymen Club, B Beymen ve Beymen Studio markaları ile Warner
Bros. ve Mattel (Barbie) ile lisans anlaşmaları yapmıştı.
Yeni mağazalar açılacak
Ekonomideki
iyileşmeyle birlikte bu yıl indirim kampanyalarına daha az yöneleceklerini
belirten Karadeniz, bunun da kârlılığa önemli katkı yapacağını söyledi. Bu yıl
için yaklaşık 9 milyon dolarlık yatırım bütçesi ayırdıklarını kaydeden
Karadeniz, gelecek proje tekliflerine bağlı olarak bu miktarın daha da
artabileceğini söyledi. Bu yıl için ayrılan yatırım bütçesinin büyük bir kısmını
yeni mağaza açılışlarına yönlendireceklerine dikkat çeken Karadeniz, "Nisan
ayında İstanbul Ataköy Konakları'nda 2, Yenibosna
Starcity AVM'de ise 1 olmak üzere 3mağaza açacağız.
Ağustos ayında ise İskenderun ve Samsun'da
mağaza açmayı planlıyoruz. Özellikle İskenderun mağazamız, Suriye ile vizenin
kaldırılmasının ardından Arap turistleri hedef alıyor. Yıl sonuna kadar ise en
az bu kadar daha mağaza açılışı olur" dedi. Önümüzdeki dönemde Türkiye'nin yanı
sıra komşu ülkelerde de mağazalaşma stratejisi izleyeceklerini ifade eden
Karadeniz, "Burada stratejimiz yerel bir ortakla çalışmak olacak. Bu, bayilik
vermek veya ortaklık şeklinde olabilir. Öncelikle 2011 içinde Kuzey Irak
Erbil'de bir mağaza açmayı planlıyoruz. Ayrıca Azerbaycan,
Türki cumhuriyetler ve Körfez ülkelerinden gelen proje
teklifleri var, bunları değerlendiriyoruz" diye
konuştu.
Drugstore işine girecek
Boyner
olarak önümüzdeki dönemde "department store" konsepti içinde
yeni alanlara girebileceklerini söyleyen Karadeniz, uzmanlaşma gerektiği için
elektronik ve gıda kategorilerine girmeyeceklerini ancak kırtasiye ve ilgili
yasanın çıkması halinde drugstore (reçetesiz ilaç satışı)
alanına girebileceklerini söyledi. Karadeniz, "Reçetesiz ilaçların
marketlerde satılmasına yönelik yasa çıkarsa yeni bir alan olarak drugstore
kategorisine girmeyi düşünebiliriz. Uzun vadede kırtasiye alanını da
düşünebiliriz" dedi.
Son dönemde özellikle yabancı yatırımcıların
Boyner Mağazacılık hisselerine yönelik ilgisinin yeniden
canlandığına da işaret eden Karadeniz, "Hisseden çıkan yabancı yatırımcılar geri
dönüyor. Krizde risk almayı istemeyen yatırımcının güveni yeniden gelmeye
başladı. Yabancılar yeniden hisseye giriyor. Ama yabancıların yanı sıra yerli
yatırımcının da alımı var" dedi. Boyner Mağazacılık hisseleri mart başından
itibaren yüzde 70 değer kazandı. Hisselerinin yüzde 30,05'i Fennella
SARL, yüzde 21,83'ü Boyner Holding, yüzde 8,15'i
Altınyıldız Mensucat'a ait olan Boyner Mağazacılık'ın yüzde
39,9 hissesi ise halka açık bulunuyor.
(Reuters)