'Boya'cıların İlk Hedef Pazarı İran!



İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri'nin (İMMİB), boya sektörüne ilişkin strateji belirlemeye yönelik toplantısı, uzmanlar ve sektör temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirildi. 'Türk Boya Sektörü Strateji Belirleme Toplantısı 2009'da, Türkiye’deki yerli yatırımlarla yabancı yatırımların entegrasyonunun tamamlanmasıyla, Türkiye’nin dünyanın boya üretim üssü olacağı belirtildi. Sektörün potansiyelini değerlendirmek ve içinde bulunduğumuz global ekonomik krizden çıkışı sağlamak için, uzmanlar ve sektör temsilcileri hedef pazarları belirledi. Bu pazarlar Rusya, Romanya, Ukrayna, Azerbaycan, Suriye, Libya, Irak, İran, Slovenya, Sırbistan ve Hırvatistan olarak sıralanıyor.

Boya sektörü firma yetkililerinin ihracat deneyimlerini de paylaştığı strateji toplantısında, özellikle İran’ın potansiyelinin büyüklüğü nedeniyle öncelikle girilebilecek bir pazar olduğu belirtildi.

Boya sektörünün büyümesinin ve ihracatını artırarak krizden çıkışının yol haritasının çizildiği toplantıda, İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri (İMMİB), İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi (İGEME), Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) ve Türk Eximbank uzmanları, firmaların ihracat performanslarının artırılması, ihracata ilişkin devlet yardımları ve yeni pazarlara yönelik ihracat fırsatları hakkında bilgi verdi.

İMMİB bünyesinde yer alan İKMİB’in (İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği) alt sektörlerinden biri olan Türk boya sanayii, dünyanın altıncı büyük boya üreticisi konumunda yer alıyor. Sektörün toplam üretim kapasitesi yıllık yaklaşık 800 bin ton. Kapasite kullanım oranı ise yüzde 65 düzeyinde. Boya sektörü, 2008 yılını 460 milyon dolar ihracatla kapattı.

Toplantıya ev sahipliği yapan İKMİB Yönetim Kurulu Üyesi Necmi Sadıkoğlu, yaşanan krizi aşmak için globalleşmemiş pazarlara ulaşmanın en önemli çıkış yolu olduğunu belirtti.