Boya sektörü firmalarının ihracatını artırmasını hedefleyen Türk Boya Sektörü Yurtdışı Pazarlama Takımı, sektörde faaliyet gösteren yapı marketlerini yakından inceleyerek, dağıtım kanalları ve rakip ürünleri hakkında fikir sahibi oldu. Birebir görüşmelerin yapıldığı, Cezayir ve Fas'ı kapsayan 4 günlük gezide, Türk boya firmaları toplam 189 firma ile ikili iş görüşmeleri gerçekleştirdi.
Boya sektörünün yakından takip ettiği Kuzey Afrika, özellikle son dönemdeki potansiyeli ile öne çıkan pazarlar arasında yer alıyor. Yıllık 250 milyon dolar boya ithalatı yapan Cezayir'de, Türk boya firmalarının yüzde 3,8'lik bir pazar payı bulunuyor. Ülkeye ihracattaki en önemli engellerin başında ise, yüksek gümrük vergileri geliyor. Cezayir'e göre daha gelişmiş bir pazara sahip olan Fas'taki pazar payı ise yüzde 0,78. Özellikle Türkiye ile Fas arasında imzalanan serbest ticaret anlaşması nedeniyle yüzde 5'ler seviyesine inen gümrük vergileri, Fas'a yönelik ihracatta Türk boya sektörü için büyük avantaj sağlıyor.
''Afrika, ihracat potansiyeli ile boya sektörünün yakın markajında yer alıyor''
Açıklamada görüşlerine yer verilen İKMİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Necmi Sadıkoğlu, Uluslararası Rekabetçiliğin Desteklenmesi Tebliği (UR-GE) çalışmaları kapsamında kurulan Türk Boya Sektörü Yurtdışı Pazarlama Takımı'nın ilk gezisinin oldukça verimli geçtiğini ifade ederek, önemli iş bağlantılarının kurulmasına zemin oluşturduklarını belirtti.
Alt yapı çalışmalarına aylar öncesinde başladıklarını aktaran Sadıkoğlu, şunları kaydetti:
''Firmaların öncelikle ihtiyaçlarını analiz ettik ve sonrasında da eğitim faaliyetlerini tamamladık. İKMİB olarak, katılımcı firmaların ürünlerini dikkate alarak, gidilecek pazarlarda araştırmalar yaptık. Afrika, ihracat potansiyeli ile boya sektörünün yakın markajında yer alıyor. Gezimize katılan firmalarımız, Cezayir ve Fas'ta gerçekleştirdikleri görüşmelerden oldukça memnunlar. Ekonomi Bakanlığı'mızın yurt dışı pazarlama konusundaki destekleri ile firmalarımızın yeni pazarlara girişine yönelik organizasyonlarımıza devam edeceğiz. Gümrük vergileri ve UR-GE kapsamında yürüttüğümüz çalışmalarımızla pazar payımızın, ilerleyen dönemlerde daha da artacağını öngörüyoruz''.