Bosch Termoteknoloji Türkiye Verimli Enerji Teknolojileriyle % 23 Büyüdü
Bosch Termoteknoloji Türkiye, 2008
yılında küresel krize rağmen iç ve dış satışlarında gösterdiği güçlü performans
ile büyümesini sürdürdü. 5 Mayıs 2009 Salı günü İzmir’de
yapılan basın toplantısında Bosch Termoteknik Sanayi ve Ticaret A.Ş. Ticari
İşlerden Sorumlu Başkan Yardımcısı Peter Bredfeldt ile Bosch
Termoteknik Ortadoğu Satışlarından Sorumlu Isısan Isıtma ve Klima San. A.Ş.
Yönetim Kurulu Üyesi Selman Tarmur, şirketlerin 2008 yılı
performansını değerlendirerek, 2009 hedeflerini ve sektör trendlerini paylaştı.
Peter Bredfelt toplantıda ısıtma sektöründeki global
trendlere değinirken, başta güneş enerjisi olmak üzere yenilenebilir ve çevre
dostu teknolojilere odaklanan Bosch Thermotechnology’nin global büyümesini
sürdürdüğünü vurguladı. Selman Tarmur ise Bosch Termoteknoloji Türkiye Grubu’nun
küresel krize rağmen gösterdiği güçlü performansı hakkında bilgi verdi.
Yoğuşmalı ısıtma sistemleri ile Türkiye’de güçlü büyüme
Toplantıda Bosch Termoteknik Ortadoğu Satışlarından Sorumlu Isısan Isıtma ve
Klima San. A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Selman Tarmur, Bosch
Termoteknoloji Türkiye’nin 2008 genel değerlendirmesini yaptı.
Tarmur’un verdiği bilgilere göre, geçen yıl 16,900 şofben ve 272.000 kombi
üreten Bosch Termoteknik, Türkiye ve Ortadoğu’da toplam %23, sadece Türkiye içi
satışlarda ise % 19 büyüdüğünü aktardı. Kuruluş Türkiye’de toplam 220
milyon Euro ciro elde etti. 2008 yılında yoğuşmalı kombilerin üretimini artıran
Bosch Termoteknik aynı zamanda tüm dünya ısıtma pazarı için yeni nesil yoğuşmalı
kombilerin üretimini başlattı. Şirketin Manisa’dan Avrupa, Ortadoğu ve Orta
Asya’ya yaptığı ihracat, geçen seneye oranla % 21 artış göstererek 97 milyon
Euro düzeyine ulaştı.
Selman Tarmur, şirketin 2009 hedefleri ile ilgili olarak, “Yenilenebilir
enerjiler ve yoğuşmalı ısıtma sistemleri ile pazardan hızlı büyüme stratejimizi
sürdüreceğiz. Isıtmanın yanı sıra, soğutma ve havalandırma ürün gamımızı daha da
zenginleştirerek, Türkiye sorumluluğumuzdaki pazar payımızı artıracak,
ısıtma-soğutma-havalandırma (HVAC) pazarındaki konumumuzu güçlendireceğiz”
ifadesini kullandı.
Güneşin insanlığın enerji ihtiyacını fazlasıyla karşılayacak çok zengin bir
enerji kaynağı olduğunu hatırlatan Tarmur, kaynakların tükendiği ve insanlığın
ciddi çevre sorunlarıyla mücadele ettiği böyle bir dönemde başta güneş enerjisi
olmak üzere yenilenebilir kaynaklara odaklanmanın zorunlu olduğunu ifade
etti.
Selman Tarmur Bosch Termoteknik Türkiye’nin enerji tasarrufu sağlayan çevre
dostu güneş enerjisi gibi yenilenebilir enerjilere dayanan ileri teknolojilere
odaklanmaya devam edeceğini vurgulayarak şöyle devam etti:
“Enerji performansı konusunda son dönemde çıkan yönetmelikler sektörü
yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanmaya zorluyor. Biz bu kapsamda güneş
panelleri, plakalı ısı değiştiriciler ve ısı pompaları gibi ürünlerimiz ile
pazarın tüm ihtiyaçlarını karşılamaya hazır durumdayız. Güneş enerjisi
sistemlerinde Buderus markasına ek olarak, ürün gamımıza yılın 2.yarısında
Türkiye’de ilk defa Bosch marka güneş enerjisi sistemini ekliyoruz. Yoğuşmalı
ısıtma pazarı için de Manisa fabrikamızda yoğuşmalı cihaz üretimimiz artarak
piyasaya rekabetçi fiyatlara sahip ürünler sunacağız.”
Selman Tarmur konuşmasında “Türkiye’deki Bosch Termoteknik olarak ürün
gamımız ve verdiğimiz hizmet artık sadece ısıtma ürünleri ile sınırlı
değil. Bosch Isı Sistemleri artık ‘havalandırma, ısıtma, iklimlendirme ve
yenilenebilir enerjileri içine alan bir hizmetler paketi ve ayrıca uzmanlık
gerektiren sistem hizmetleri’ sunuyor. Pazarda sürekli güçleniyoruz, gelecek
için hazırız” dedi.
Tarmur, ayrıca 1 Ocak
2009 tarihinden beri Bosch markalı ısıtma ürünleri de Isısan tarafından pazara
sunulduğunu hatırlatarak, “Böylece yaratılan sinerjinin Bosch’un sektördeki
güçlü konumunu sürdürmesine yardımcı olacağını” söyledi.
Sürdürülebilir Sosyal Sorumluluk çalışmaları aynı tempoda
sürüyor
Çevre konusu, Bosch Termoteknoloji Türkiye’nin öncelikli kurumsal sosyal
sorumluluk çalışmaları arasında yer alıyor. Bu amaçla Manisa fabrikasında son 5
yılda 3.4 milyon Euro yatırım yapıldı.
Bosch Termoteknoloji
Türkiye, sosyal sorumluluk çalışmaları arasında önemli yer tutan eğitim
konusundaki faaliyetlerini de aralıksız sürdürüyor. 2007 yılında kurulan Isısan
Akademi, bu doğrultuda sektöre yönelik eğitimler düzenliyor. 2008 itibarı ile
Isısan Akademi bünyesinde 8 şehirde gerçekleştirilen 500’ü aşkın eğitimde, 50
farklı konuda, 7.000 kişiye 8.000 saat eğitim verildi. Isısan Akademi’nin 2009
hedefi ise 8 şehirde, 70 farklı konuda 10.000 kişiye 12.000 saat eğitim vermek.
Bosch Termoteknoloji Türkiye, özellikle yenilenebilir enerjiler konusunda
sektördeki bilgi düzeyinin artmasına katkıda bulunmaya odaklanıyor. Kuruluşun bu
kapsamda öne çıkan bir çalışması “Yenilenebilir Enerjiler ve Alternatif
Sistemler” başlıklı 700 sayfalık kitap oldu. Böylece yenilenebilir enerjiler
konusunda Türkiye’de ilk kez bu denli kapsamlı bir kitap sektöre, uzmanlara ve
ilgilenenlere sunuldu.