İnovasyon Proje Araştırma Geliştirme
Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ubeyd Korbey, İstanbul'un trafik sorununun çözümü
için birinci boğaz köprüsünün yanına 'ikiz köprü' yapılması gerektiğini, bunun
için bir tasarım hazırladıklarını söyledi. Korbey,
İstanbul'un trafik sorununun çözümü amacıyla hazırladıkları proje hakkında
Başbakan Recep Tayip Erdoğan'a bilgi verdiğini, Ulaştırma Bakanı Binali
Yıldırım'a da projeyi sunacaklarını bildirdi.
İstanbul'da araç sayısının 2,5 milyonun üzerine çıktığına
dikkati çeken Korbey, Anadolu ve Avrupa yakasını birbirine bağlayan iki boğaz
köprüsünden günde ortalama 450 bin aracın geçtiğini kaydetti. Korbey, mevcut altyapının trafik talebini taşıyamadığını savunarak, köprü
geçişlerindeki gecikmelerin ve yollardaki uzun süreli tıkanıklıkların
giderilmesi için yeni ulaşım arteri oluşturmaya ihtiyaç duyulduğunu
söyledi.
Yolda yorulunca iş verimleri düşüyor
Köprülerin yanı sıra Hadımköy-Aksaray ve Kartal-Kadıköy
güzergahlarında da trafiğin boğulduğunu ifade eden Korbey, "Özellikle belirli
saatlerde insanlar, ortalama 20 kilometreye kadar hızlarını düşürüyorlar. Bu da
yüksek maliyetli bir ulaşım hizmetini ortaya çıkarıyor. İnsanlar, gidecekleri
yolu daha uzun zamanda alıyorlar. Sabah işe gittiklerinde insanların iş üretmesi
lazım, yolda yorulunca iş verimleri düşüyor, akaryakıt tüketimi artıyor, araçta
yıpranmalar oluyor" diye konuştu.
Korbey, metrobüs uygulamasının trafikte kısmi rahatlama
sağlamasına rağmen, bazı yerlerde trafik akışının aksamasına yol açtığını ve
köprüye katılım yollarında yoğunluğu artırdığını iddia etti.
Üçüncü bir köprü gerekli
Birinci köprünün "bir huni gibi" 5 şerittin 3 şeride inmesi
nedeniyle trafik yoğunluğunun daha da arttığına değinen Korbey, Boğazın daha
kuzey tarafına yapılacak üçüncü köprü ile Marma-Ray gibi geçişlerin bu bölgenin
trafik yoğunluğuna çözüm getirmeyeceğini, üçüncü bir köprünün yapımının son
derece gerekli olduğunu savundu.
Korbey, şöyle devam etti: "Birinci köprü,
mevcut şerit kapasitesiyle İstanbul'un trafik darboğazını oluşturmaya devam
edecektir. Çözüm, köprünün yanına yapılacak bir 'ikiz köprü' ile olabilir.
Mevcut köprünün güney tarafına yapılacak köprünün 6 şeridinin tamamı Avrupa'dan
Asya'ya, mevcut köprü ise 6 şeridi ile Asya'dan Avrupa'ya geçiş için
kullanılacaktır. Metrobüs yolu, bu 6 şeritlerden biri olacaktır. Hatta ileride
istenilirse metrobüs şeritleri raylı sisteme dönüştürülebilir."
Fazla istimlak gerektirmiyor
Ubeyd Korbey, ikiz köprünün yapılması halinde köprüye ulaşan
yollar üzerinde bazı düzenlemelerin, genişletme çalışmalarının, hatta bazı
güzergah ilavelerinin de yapılması gerektiğini söyledi.
İkiz köprü yapımı için fazla istimlak gerekmediğini ifade eden
Korbey, Ortaköy tarafında zorunlu bir kaç istimlak ile sonuç alınabileceğini
kaydetti.
Korbey, ikiz köprü tasarımlarını bir fikir olarak ortaya
koyduklarını, gerekli etüt çalışmaları yapılarak kesin plan ve projenin
hazırlanabileceğini söyledi.