İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş, metrobüsün Anadolu Yakası'na geçmesi projesi kapsamında Topkapı'dan Zincirlikuyu'ya kadar çalışmaların talimatını verdiklerini, köprüden geçiş ile ilgili olarak ise statik değerlendirmelerin, tahkiklerin yapılacağını açıkladı.
Gaziosmanpaşa Adnan Menderes İlköğretim Okulu'nun ek binasının açılışını yapan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, metrobüsün diğer yakaya geçişi ile ilgili olarak habercilerin sorularını yanıtladı. "Metrobüsü Göztepe'ye kadar götürme çalışmalarımız proje aşamasında, büyük ölçekte bitti" diyen Topbaş, "Bunun ikinci etabı olarak şu anda biz Zincirlikuyu'ya kadar Topkapı'dan çalışmasını başlatıyoruz, bunun talimatını verdik. Bundan bir ötesi, köprü geçişi var. Köprüde tabiki bir statik değerlendirme yapılacak, tahkik yapılacak. Bizim düşündüğümüzün bir mahsuru var mı, yok mu? Bu değerlendirilecek. Mevcut taşıyıcı sistemler arasındaki, direkler arasındaki genişlik bizim düşündüğümüze cevap veriyor. Ama statik açıdan da değerlendirilecek" dedi.
Kendisinin bir statikçi değil ama bir mimar olarak bildiğinin en kötü ihtimallerin düşünülerek hesaplar yapıldığını belirten Topbaş, ağır vasıtalar açısından referansların olduğunu ancak metal yorgunluğundan bahsedilebileceğini, bunun da inşaat mühendislerinin, 'köprücüler'in işi olduğunu anlattı.
"Pik saatlerde bir şerit yaratabilirsek ciddi rahatsızlık olacak"
Topbaş, "Bizim şu andaki düşüncemiz, köprüden küçük araçlar geçtiği için, bir şerit üretmek. İki şerit çok zor ama bir şerit yaratabilirsek, yoğun tarafa doğru geçişte, 'pik saatler'de 4 yerine 5 verilirse şerit olarak bu da yüzde 25 artış anlamına gelmektedir ki, ciddi bir rahatlık getirir diye düşünüyoruz" şeklinde konuştu.
"Tercihli yol değil"
Yaptıklarının tercihli yol çalışması olamadığının altını çizen Kadir Topbaş, "Geçmişte tercihli yol yapıldı, Şişli -Taksim arasında. 7 otobüs peşpeşe gelir. Otobüslerden geçemezsiniz. İnsanlar taksi ile gitmeyi tercih eder. Saatlerce otobüs gelmesini beklersiniz. Bu başka bir şey. Metro gibi, raylı sistem gibi, zaman aralıkları belirli ve insanları bir yerden bir yere rahatlıkla randevularına yetişebilecekleri bir sistem bu. Şu anda zaman aralıkları 2 - 2,5 dakika olarak kullanıyoruz pik saatlerde, bunu 45 saniyeye kadar indireceğiz. Çünkü günde bir milyon yolcu talebine doğru gidiyor. Demek ki doğru bir iş yaptık" diyerek sözlerini tamamladı.