Bisikletçilerin Viyadük Kabusu Böyle Bitti



Mavişehir’den İnciraltı’na kadar uzanacak güzergahın bazı noktalarında ise fiziki şartlardan dolayı kesintiler yaşandı. Hürriyet'in haberine göre, bunun üzerine yeni bir çalışma başlatıldı ve ilk olarak bu noktalardan biri olan Naldöken Viyadüğü için özel çözüm geliştirildi. Bisiklet kullanıcıları için tehlike yaratan köprü üzerine çelik konstrüksiyondan platform yapıldı. Yaklaşık 200 metre uzunluğunda ve 3 metre genişliğinde çelik platformla biseklet kullanıcı güvenliğinin en üst düzeye çıkarılması sağlandı. Platform, bisiklet yoluyla bütünleşen ve farkındalık yaratan mavi renkli korkuluklarla araç trafiğinden tamamen ayrıldı. Henüz hizmete açılmayan yol bisiklet kullanıcılarının da beğenisini kazandı.

Özel asfalt uygulandı

Bunun yanı sıra Naldöken Viyadüğü’nde oluşturulan platformun Karşıyaka yönüne bağlanması için 4 bin ton dolgu malzemesi kullanarak 83 metre uzunluğunda ve 3 metre yüksekliğinde betonarme istinat duvarı da inşa edildi. İstinat duvarı üzerine ayrıca asfalt da yapılarak yeni yol Karşıyaka’daki mevcut bisiklet yoluna bağlandı. Büyükşehir’in bisiklet yollarının yüzey düzgünlüğü ve konforunun artırılması için laboratuvarlarında özel olarak geliştirdiği asfalt ilk kez Karşıyaka’da uygulanmış oldu.

 Altınyol’da da başladı

Bir yandan Naldöken Viyadüğü’ndeki çalışmaları sürdüren ekipler, bir yandan da Altınyol boyunca devam edecek bisiklet yolunu Turan Aktarma İstasyonu’na bağlayacak ve Bayraklı sahiline ulaştıracak çalışmalara da başladı.

Ne dediler?

Bisikleti hem hobi, hem de ulaşım aracı olarak kullandığını belirten Hakan Kandeğdi, “Aktif olarak bisiklet kullanıyorum. Bisiklet yolunu sekteye uğratmadığı için Başkan Aziz Kocaoğlu’na teşekkür ediyorum” diye konuştu. 4 ay önce Almanya’dan Türkiye’ye taşından bisiklet teknisyeni Sinan Aksu ise, “İzmir’de bisikletçiler düşünülerek yapılan projeler nedeniyle mutlu oldum. Bisiklet yolları yaygınlaştıkça bisiklet kullanımının artacağını düşünüyorum” dedi.