Birinci Ulusal Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim Konferansı Yapıldı



Birinci Ulusal Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim Konferansı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Mehmet İslamoğlu, Bölgesel Çevre Merkezi (REC) İcra Direktörü Marta Szigeti Bonifert, Bölgesel Çevre Merkezi (REC) Türkiye ve Karadeniz Bölgesi Direktörü Sibel Sezer Eralp ve Bosch Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Neylan Süer’in gerçekleştirdiği açılış konuşmaları ile başladı.
 
Ankara Milli Kütüphane’de düzenlenen ve tüm gün süren konferansın ilk oturumu Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü OECD Sürdürülebilir Kalkınma Danışmanı Candice Stevens, Küresel Sürdürülebilirlik için Eğitimin Önemi başlıklı sunumuyla gerçekleştirdi. Eş zamanlı beş oturuma ve bir de panele ev sahipliği yapan konferansta, sürdürülebilir kalkınma için eğitim alanında ulusal ve uluslararası süreçler, paydaşların gerçekleştirdiği örnek çalışmalar ile kavramın ulusal düzeyde hayata geçirilmesi için atılması gereken adımlar tartışıldı.

Sürdürülebilirlik için Yeşil Fikirler Yarışması’nın kazananları da ödüllendirildi

Uluslararası ve ulusal çapta bu alanda uzman 200’ü aşkın karar vericiyi bir araya getiren konferansta, sürdürülebilir kalkınma ve çevre eğitiminin geliştirilmesi amacıyla REC tarafından geliştirilen ve 2008 yılından bu yana Bosch Ev Aletleri’nin sponsorluğunda yürütülen Yeşil Kutu Çevre Eğitimi Projesi kapsamında düzenlenen Sürdürülebilirlik için Yeşil Fikirler Yarışması Ödül Töreni de gerçekleştirildi.

Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim konusunda ilk ulusal konferans

Sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşmak önemli bir araç olan eğitimin rolüne dair temellerin atıldığı Birleşmiş Milletler Çevre ve Kalkınma Konferansı’nın 20. yılında düzenlenen Birinci Ulusal Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim Konferansı sayesinde Türkiye’de konu ile ilgili mevcut durumun ve yapılması gerekenlerin tartışıldı.

Konferansın ilk oturumunda, Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitime Uluslararası Bakış konusu ele alındı. Avrupa Komisyonu Çevre Genel Müdürlüğü Uluslararası İlişkiler ve Genişleme Birimi, Türkiye Sorumlusu ve Politika Uzmanı Octavian Stamate, konuyu, Avrupa Birliği Perspektifinde Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim açısından ele aldı ve verimli kaynak kullanımı üzerine uluslararası bir bilgilendirme kampanyası örneği olarak Generation Awake projesini katılımcılarla paylaştı.  

Uluslararası bakışı takiben ikinci oturumda, Eğitim Reformu Girişimi (ERG) Koordinatör Yardımcısı Işık Tüzün, Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Projeler Grup Başkanlığı Yurtiçi Projeler Sorumlusu Niyazi Kaya ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Eğitim ve Yayın Dairesi Başkanı Ümit Kaçar eşliğinde Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitime Ulusal Bakış konusu masaya yatırıldı.

Diğer oturumlar sırasıyla, REC Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü Yeşim Çağlayan liderliğinde Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim ve İletişim, REC Türkiye Eğitim Danışmanı Gülru Hotinli moderatörlüğünde Örgün Eğitimde Sürdürülebilir Kalkınma ve Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu Eğitim Merkezi Direktörü Tamer Atabarut’un yönetiminde Yaygın Eğitimde Sürdürülebilir Kalkınma başlıklarında gerçekleştirildi.

Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı İnsan Kaynakları ve Eğitim Daire Başkanı Akif Büyükergene ve Millî Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Projeler Grup Başkanlığı Yurtiçi Projeler Sorumlusu Niyazi Kaya, örgün eğitimde sürdürülebilir kalkınma yaklaşımını mevcut durum ve atılacak adımlar ile ele aldı. Yaygın eğitimde sürdürülebilir kalkınma yaklaşımını ise ulusal örneklerle birlikte Millî Eğitim Bakanlığı, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Yaygın Eğitim Enstitüsü Müdür Yardımcısı Şinasi Bayraktar, Orman ve Su İşleri Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürü Cumali Kınacı ve Bosch Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Neylan Süer tartıştı.  

Kapanış resepsiyonundan önce, Sibel Sezer Eralp’in moderatörlüğünde yapılan “Değişim için Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim” panelinde ise Candice Stevens, Tamer Atabarut ve Gülru Hotinli, sürdürülebilir kalkınma ve eğitimin değişimdeki rolünü hem küresel hem de yerel perspektifle değerlendirdi.