Bir Başarı Faktörü Olarak Tasarım



1987 gibi erken bir tarihte, banyo imalatçısı Duravit, Giamo serisini tanıtarak “tasarımın banyoyu fethettiğini” göstermişti. O tarihten bu yana, uluslararası tasarımcılarla beraber çalışan firma, heyecan verici ürünler ve fikirler geliştirmeye ve böylece banyodaki tasarım uzmanlığını teyit etmeye devam etti.

Duravit yeni şeyler deneme konusundaki cesaretiyle biliniyor: bu yıl kazandığı  toplam sekiz ödül firmanın yenilikçi yaratıcılığını teyit etti. Nahho ve OpenSpace yeniliklerine ek olarak, PuraVida küvet, SensoWash duş-klozet,  Architec pisuar, Starck K ve Cassia mutfak lavaboları ve Ketho banyo mobilyaları serisi ödül kazandı. Banyo imalatçısı Red Dot Tasarım Ödülünü, Focus Open 2011 altın madalyasını, iF ürün tasarım ödülünü, İç Mekan Yenilik Ödülünü ve Plux X Ödülünü defalarca evine götürdü.



Red Dot Tasarım Ödülü ve Focus Open 2011

Architektur & Design dergisi okuyucuları Duravit’in PuraVida küvetini 2010 yılının en iyi ürünlerinden biri seçti. Yeni bir “hafiflik şiiri” olarak tasarlanan bu ürün yumuşak biçimi ve nazik kıvrımlarıyla okuyucuları etkiledi.

Nahho küvet yeni bir banyo kültürü biçimi olan yüzme ile Red Dot Tasarım Ödülü 2011 jürisinin desteğini aldı. EOOS tarafından geliştirilen bu küvet sayesinde kullanıcılar suyun içinde çaba harcamadan durabiliyor ve tam ve eksiksiz bir rahatlama sağlayan bir hafiflik hissi oluşuyor. EOOS tarafından hazırlanan OpenSpace duş bölmesi de yine ödül kazanan tasarımlar arasında yer alıyor. OpenSpace, genişlik hissi vermeye ek olarak, banyoda daha fazla hareket özgürlüğü sağlıyor ki bu da küçük banyolar için önemli bir avantaj.

Uluslararası jüri bu ustalıklı duş bölmesini toplam 357 başvuru arasından seçti ve ona, çarpıcı tasarımı nedeniyle, gıpta edilen “Focus Open 2011” Altın Tasarım ödülünü verdi. Design Center Stuttgart’ın devlet ödülü iyi planlanmış, profesyonel ve çarpıcı tasarımlara verilir.
 
Duravit’in tasarımcılarla yaptığı işbirliğinin asıl amacı yaratıcılık, bağımsızlık ve yeni şeyler deneme cesareti ve bu sayede 50’den fazla proje hayata geçirildi. Yönetim Kurulu Başkanı Franz Kook banyo imalatçısının tasarım deneyimi hakkında konuşurken şöyle diyor, “Başarılı tasarımın en önemli özelliği yeni çağın ruhunu yakalaması. İşte bu nedenle hiçbir garanti yoktur. Başarılı tasarım hem çok fazla meraklı olmayı, hem de şirketi baştan icat etmeye devam etmek istemeyi gerektirir”.