1987 gibi erken bir tarihte,
banyo imalatçısı
Duravit, Giamo serisini tanıtarak
“tasarımın banyoyu fethettiğini” göstermişti. O tarihten bu
yana, uluslararası tasarımcılarla beraber çalışan firma,
heyecan verici ürünler ve fikirler geliştirmeye ve böylece banyodaki tasarım
uzmanlığını teyit etmeye devam etti.
Duravit yeni şeyler deneme
konusundaki cesaretiyle biliniyor: bu yıl kazandığı
toplam sekiz ödül firmanın yenilikçi yaratıcılığını
teyit etti. Nahho ve OpenSpace yeniliklerine
ek olarak, PuraVida küvet,
SensoWash duş-klozet, Architec pisuar, Starck
K ve Cassia mutfak lavaboları ve Ketho banyo
mobilyaları serisi ödül kazandı. Banyo imalatçısı Red Dot
Tasarım Ödülünü, Focus Open 2011 altın madalyasını, iF ürün tasarım ödülünü, İç
Mekan Yenilik Ödülünü ve Plux X Ödülünü defalarca evine götürdü.
Red Dot Tasarım Ödülü ve Focus Open 2011
Architektur & Design dergisi okuyucuları Duravit’in PuraVida küvetini
2010 yılının en iyi ürünlerinden biri seçti. Yeni bir “hafiflik şiiri” olarak
tasarlanan bu ürün yumuşak biçimi ve nazik kıvrımlarıyla okuyucuları
etkiledi.
Nahho küvet yeni bir banyo kültürü
biçimi olan yüzme ile Red Dot Tasarım Ödülü 2011 jürisinin desteğini aldı. EOOS
tarafından geliştirilen bu küvet sayesinde kullanıcılar suyun içinde çaba
harcamadan durabiliyor ve tam ve eksiksiz bir rahatlama sağlayan bir hafiflik
hissi oluşuyor. EOOS tarafından hazırlanan OpenSpace duş bölmesi de yine ödül
kazanan tasarımlar arasında yer alıyor. OpenSpace, genişlik hissi vermeye ek
olarak, banyoda daha fazla hareket özgürlüğü sağlıyor ki bu da küçük banyolar
için önemli bir avantaj.
Uluslararası jüri bu ustalıklı duş bölmesini toplam 357 başvuru arasından
seçti ve ona, çarpıcı tasarımı nedeniyle, gıpta edilen “Focus Open 2011” Altın
Tasarım ödülünü verdi. Design Center Stuttgart’ın devlet ödülü iyi planlanmış,
profesyonel ve çarpıcı tasarımlara verilir.
Duravit’in tasarımcılarla yaptığı işbirliğinin asıl amacı
yaratıcılık, bağımsızlık ve yeni şeyler deneme cesareti ve bu sayede 50’den
fazla proje hayata geçirildi. Yönetim Kurulu Başkanı Franz Kook banyo
imalatçısının tasarım deneyimi hakkında konuşurken şöyle diyor, “Başarılı
tasarımın en önemli özelliği yeni çağın ruhunu yakalaması. İşte bu nedenle
hiçbir garanti yoktur. Başarılı tasarım hem çok fazla meraklı olmayı, hem de
şirketi baştan icat etmeye devam etmek istemeyi gerektirir”.