Bialetti, Cem Markasını Alarak Türk Pazarına Girdi

İtalya'nın önde gelen şirketlerinden Bialetti, Cem Mutfak'ın Cem markasını alarak Türk piyasasına girdi.

Konuya ilişkin düzenlenen toplantıda konuşan Cem İthalat ve Pazarlama Müdürü Gökhan Yıldırım, bu ortaklıkla birlikte 2005 yılında 30 milyon dolar ciro hedeflediklerini belirtti. Yıldırım, Cem-Bialetti AŞ adında faaliyet gösterecek yeni ortaklıkta, 3 ay içinde, İzmit'te 25 bin metrekare üzerine inşa edilen yeni tesisle, ilk etapta 250 kişinin istihdam edileceğini bildirdi. Yıldırım, "Üretim kapasitesinin çok kısa sürede 12 milyon adete çıkmasını hedefliyoruz. 2004'te 20 milyon dolar olan ciromuzu ise, 2005 yılında 30 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Bu ortaklıkla birlikte yüzde 40'lık pazar payının ise önümüzdeki 3 yılda yüzde 60'a çıkmasını bekliyoruz" dedi.

Hem şirket evliliği hem de ortaklık

"Bu ortaklık bir yerde şirket evliliği bir yerde Cem markasının satın alınmasıdır" diyen Yıldırım, ortakların yüzde 50-50 paya sahip olacağını belirtti. Yıldırım, "Şirketin yönetimi Türkler'dedir. Biz İtalya'dan teknik destek ve uluslararası pazarlama desteği alacağız" diye konuştu.

Bialetti İndustrie Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Alberto Piantoni ise gelişme stratejilerinin bir parçası olarak Türkiye'de yatırım yaptıklarını, bunun Türkiye'de istihdamın artmasına olumlu katkı yapacağını bildirdi. Türkiye'nin hem Avrupa'nın içinde hem de Uzakdoğu'ya bir alternatif olduğunu kaydeden Piantoni, "Bu iki markanın yarattığı sinerji hem Türkiye hem de İtalya pazarına canlılık getirecektir" dedi. Piantoni, "Amacımız Türkiye'de zaten güçlü olan ortağımızı daha da güçlendirmek ve çevredeki ülkelere açılmaktır" dedi.

2003 yıllık cirosu 150 milyon euro olan Bialetti İndustrie, üretiminin yüzde 70'ini ihraç ediyor, ayrıca, Fransa ve Almanya'da da ortaklıkları bulunuyor.