İstanbul'un toplu konut alanlarından Beylikdüzü'nde kesinleşmeyen imar planlarına karşın başlatılan inşaatlar ''Belediyeden kimler rant sağlıyor'' sorusunu akıllara getiriyor. AKP'li belediyenin henüz kesinleşmeyen planlarda yandaşlarına ait arazilerin emsal değerlerini yükseltmesi de dikkat çekiyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nce projelendirilen ve D-100 karayolundaki trafiği rahatlatmaya yönelik ''Yonca Kavşak'' projesinin hiçe sayılarak bir yaprağına Ekinciler İnşaat'ın şantiye kurması ve iş merkezi inşaatına başladığı iddiaları kafaları karıştırıyor. Beylikdüzü Belediye Başkanı Vehbi Orakçı ise ana planlara göre izin verdiklerini iddia etti ve "Particilik yapmıyoruz" dedi.
'Yasadışı uygulamalar'
İstanbul'un arazi değerlerinin milyon dolarlarla ölçüldüğü beldesi Beylikdüzü'nde AKP'li Belediye Başkanı Vehbi Orakçı 'nın uygulamaları tartışma yaratırken CHP'li meclis üyelerinin tepkisini çekiyor. CHP' li Beylikdüzü Belediye Meclisi üyesi Halil İbrahim Akpınar, belediye başkanı Orakçı'nın uygulamalarının yasalara aykırı olduğunu savundu.
Halen cezaevinde bulunan eski Beylikdüzü Belediye Başkanı ANAP'lı Orhan Tıraşoğlu döneminde yapılan imar planlarının geçerli olduğunu ifade eden Akpınar, ''O dönemde yapılan 1/5000'lik planlar İstanbul Valiliği'nce iptal edildi. Ancak daha sonra Tıraşoğlu dava açarak valiliğin bu kararının yürütmesini durdurdu. Ancak mahkeme kararına karşın yeni planlar AKP'li belediyece hazırlandı'' dedi.
AKP'li belediye başkanı Orakçı'nın yandaşlarını kayırdığını, özellikle AKP'ye yakın çevre ve sermayelere önemli kazançlar sağlamak üzere hareket ettiğini ileri süren Akpınar şunları söyledi:
''AKP'lilere ve partiye yakın çevrelere ait arazilere imar verilmesinin yanı sıra emsal değerleri 1.5'lerden 3'lere çıkarıldı. İstanbul'da emsal değeri 3 olarak belirlenen yerler Dubai Towers gibi projelerdir. Ayrıca yeni 1/1000'lik planlarda yine partiye ve kendine yakın çevrelerin arazilerine çok sayıda benzin istasyonu imar izni verdi.''
Meclisteki CHP grubu olarak ''yasaya aykırı uygulamalarla'' sürekli mücadele ettiklerini anlatan Akpınar, 1/1000'lik imar planlarının 10 Haziran 2006 tarihinde henüz 1/5000'lik planlar kesinleşmeden hazırlandığını ve oya sunulduğunu söyledi. Bu durumun imar mevzuatına uygun olmadığını vurgulayan Akpınar şöyle konuştu:
''Mevzuata uygun olmamasına karşın meclisten geçirilen 1/1000'lik planlarla birçok inşaata ruhsat verildi. Biz de bunun üzerine idare mahkemesinde dava açtık. Bu kez de 1/1000'lik planların zaten olmadığı yönünde bir savunma yaparak davayı kazandılar. Kısacası yaptıklarını reddettiler. Eğer plan yoksa nasıl ruhsat veriyorsun? Eğer varsa imar mevzuatına uygunluğunu nasıl açıklıyorsun?''
'Yonca'ya bina dikiyorlar'
Büyükşehir belediyesince hazırlanan ''yonca kavşak'' projenin göz ardı edildiğine dikkat çeken Akpınar, ''Burayı da usulsüz bir şekilde peşkeş çekiyorlar. Büyükşehirin projelerini hiçe sayıyorlar. Yonca kavşağın bir bölümünün üzerine Ekinciler İnşaat'a ruhsat verip vermedikleri konusu da muğlak, ki yasal açıdan ruhsat vermeleri mümkün değil. Uzun süre var olup olmadığı bile belli olmayan, ancak 6 Temmuz'da oylamaya sunulduğunda varlığı ortaya çıkan ve şerh koyduğumuz 1/1000'lik planlarda buraya benzin istasyonu izni de vermişler. Yaklaşık bir hafta önce de inşaatın yola taşması sonucu halk tepki gösterdi ve mühürlediler. Ancak bunun geçici ve yatıştırmaya yönelik olduğu biliyoruz" dedi.
'Ana plana göre izin verdik'
Beylikdüzü Belediye Başkanı Vehbi Orakçı ise ilk kademe belediyesi olarak planlama açısından İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne (İBB) bağlı olduklarını anımsatarak 1/5000'lik imar planlarının 2005 yılında İBB tarafından onaylandığını, 1/1000'lik planların da onay aşamasında olduğunu söyledi.
Bu süreçte ana plana aykırı olmayan durumlarda imar izni verdiklerini anlatan Orakçı, kavşağın bir yaprağı için söz konusu firmaya imar izni verildiğini, oradaki çalışmalar devam ederken kendilerine İBB'nin burada kavşak yapacağı bilgisi geldiğini ifade ederek bunun üzerine bu inşaatı plana işlediklerini ve bu durumun da İBB Meclisi'nde onaylandığını dile getirdi.