Son yıllarda yaptığı atılımlarla Avrupa'nın en büyük beyaz eşya üreticisi haline gelen Türkiye, yılın 8 aylık döneminde 2,3 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi.
Yıllık yaklaşık 25 milyon adet üretim kapasitesiyle Avrupa'nın en büyük üretim üssü olan Türkiye, üretimde kullandığı ileri teknoloji, Ar-Ge faaliyetleri ve ISO serisi ile benzeri kalite standartlarına verdiği önemin yanı sıra gelişmiş pazarlama teknikleri ve iyi işleyen servis yapısı sayesinde ihracattaki başarısını istikrarlı bir şekilde devam ettiriyor.
Türk beyaz eşya sektörü, şubat ayında yürürlüğe giren kredi kartına taksit sınırlaması nedeniyle iç pazar satışlarında düşüş yaşasa da dış pazar satışlarında vites yükseltti.
Bu dönemde, en büyük pazar konumundaki Avrupa ekonomisinin resesyondan çıkması, üretiminin dörtte üçünü yurt dışına satan beyaz eşya sektörünün yüzünü güldürdü.
İhracat yüzde 9,2 arttı
Elektrik Elektronik ve Hizmet İhracatçıları Birliği verilerinden derlediği bilgilere göre, Türk beyaz eşya sektörünün geçen yılın ocak-ağustos döneminde buzdolabı, dondurucu, çamaşır makinesi, kurutma makinesi, fırın ve bulaşık makinesinden oluşan 6 ana ürün grubunda 2 milyar 113 milyon 964 bin dolar olan ihracatı, bu yılın aynı döneminde yüzde 9,2 oranında artarak 2 milyar 308 milyon 680 bin dolara ulaştı.
Yıllık 25 milyon adet üretim kapasitesiyle Avrupa'nın en büyük üretim üssü olan Türkiye'nin yılın 8 aylık döneminde en fazla ihraç ettiği ürün buzdolabı oldu. Bu üründeki ihracat geliri geçen yıla göre yüzde 1 oranında artarak 829 milyon 360 bin dolar şeklinde gerçekleşti.
Buzdolabını 533 milyon 923 bin dolarla çamaşır makineleri, 506 milyon 277 bin dolarla fırın ve ocaklar, 280 milyon 540 bin dolarla bulaşık makineleri, 139 milyon 420 bin dolarla dondurucular, 19 milyon 159 bin dolarla kurutma makineleri takip etti.
En fazla ihracat yapılan ülke İngiltere
Yılın 8 aylık döneminde Türk ürünlerinin en fazla ilgi gördüğü ülke İngiltere oldu. Bu ülkeye yapılan ihracat geçen yıla göre yüzde 6,2 artışla 386 milyon 308 bin dolar olarak gerçekleşti.
İngiltere, bu dönemde Türkiye'den 128 milyon 373 bin dolarlık buzdolabı, 89 milyon 868 bin dolarlık fırın ve ocak, 85 milyon 906 bin dolarlık çamaşır makinesi, 51 milyon 522 bin dolarlık bulaşık makinesi, 22 milyon 741 bin dolarlık dondurucu, 7 milyon 894 bin dolarlık kurutucu satın aldı.
Fransa 267 milyon 303 bin dolarla ikinci sırayı alırken, bunu 261 milyon 33 bin dolarla Almanya, 142 milyon 381 bin dolarla İtalya, 140 milyon 32 bin dolarla İspanya izledi.