Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) Yaşam Memnuniyeti Araştırması-2012 kapsamında, vatandaşlara belediye hizmetlerinden duydukları memnuniyet ilişkin sorular yöneltildi.
Araştırma sonuçlarına göre, belediyelerin en fazla memnuniyet duyulan hizmeti, yüzde 79,7 ile ''şebeke suyu'' oldu. Belediyelerin ''çöp ve çevresel atık toplama'' hizmetleri de yüzde 78,3'lük memnuniyet oranı ile ''şebeke suyu'' hizmetini takip etti.
''Sokak levhaları ve dış kapı numaralandırma'' hizmetleri de yüksek memnuniyet düzeyiyle dikkati çekti. Vatandaşların yüzde 76,1'i belediyelerin bu alanda verdiği hizmetleri yeterli bulduğunu dile getirdi.
Belediyelerin sunduğu ''kanalizasyon'' hizmetlerinden memnuniyet ise yüzde 74,9'luk bir orana ulaştı.
Belediyeler, ayrıca ''ışıklandırma ve temizlik'' hizmetlerinde yüzde 73,7, ''itfaiye/cenaze'' hizmetlerinde yüzde 72,3, ''toplu taşıma'' hizmetinde yüzde 72,3, ''zabıta'' hizmetleri yüzde 63,1, ''yol/kaldırım yapımı'' hizmetlerinde yüzde 60,8'lik memnuniyet düzeyleri yakaladı.
Yeşil alan ve ulaşımda beklentiler sürüyor
Belediye hizmetleri arasında memnuniyet düzeyinin en düşük kaldığı konu yeşil alanla ilgili çalışmalar oldu. Belediyelerin vatandaşlara sunduğu yeşil alan miktarını yeterli bulanların oranı yüzde 54,8'de kaldı.
Belediye hizmetlerine yönelik değerlendirmelerde ''memnun değilim'' yanıtının en fazla verildiği başlık da yüzde 41'lik oranla ''yeşil alan miktarı'' oldu.
Yeşil alan miktarından sonra belediye hizmetlerinden memnuniyetsizlik oranında ikinci sırayı ''yol/kaldırım'' hizmetleri aldı. Belediye hizmetleri konusunda görüş bildirenlerin yüzde 36,2'si belediyelerin yol/kaldırım hizmetlerinden memnun kalmadığını belirtti.
Araştırmaya katılanların yaklaşık 4'te biri de ''toplu taşıma'' hizmetlerinden memnun olmadığını dile getirdi.
İtfaiye ve cenaze hizmetleri: "Fikrim yok"
''İtfaiye/cenaze'' ve ''zabıta'' hizmetleri vatandaşların memnuniyet ya da memnuniyetsizlik konusunda fikir oluşturmakta en fazla zorlandığı alanlar olarak dikkati çekti.
Belediye hizmetleri konusunda ''fikri bulunmadığını'' belirtenlerin oranı, zabıta hizmetleri açısından yüzde 23,9'la en yüksek seviyeye ulaştı.
İtfaiye/cenaze hizmetlerine ilişkin fikri olmadığını belirtenlerin oranı ise yüzde 21,9'le ikinci sırada yer aldı.