Büyükşehir Belediyesi Radikal’in önceki
gün ‘Bir İstanbul komedisi. Metro niye üç parça’ başlığıyla
manşetine taşıdığı haberle ilgili açıklama yaptı. Haberde metro araçlarının
markaları birbirinden farklı olduğu için sinyalizasyon uyumu gerektiği, bunun
projede gecikmeye yol açtığı yer aldı. Açıklamadaysa metroda sinyalizasyonun
‘zaten’ yenileneceği belirtildi:
“Metroda ‘sinyalizasyon’ tüm araçları kontrol ve kumanda eden sistemdir.
Sisteme yeni eklenen her vagon ancak sinyal sisteminin gerekli ekipman monte
edildikten sonra test edilerek sisteme entegre edebilmektedir. Şu anda metro
sistemimizde mevcut olan eski sinyalizasyon versiyonu yerine metro için dünyada
geçerli olan en son teknolojiye sahip yeni versiyonlu sinyalizasyon sistemi
devreye alınmaktadır. Bu nedenle yeni açılan kısımlarda sinyalizasyon sisteminin
eskinin devamı ve uzantısı olması değil, eski ve yeni hatların tümünün yeni
versiyon yapılmasına karar verilmiştir. Bu nedenle de belirli bir dönüşüm süreci
gerekmektedir. Mevcutta sadece 32 vagon varken yapılan yeni
sinyalizasyonla buna 92 vagon daha eklenerek kapasitenin dört katına çıkması
mümkün hale getirilmektedir. Ayrıca sinyal sistemi de yenilenerek yolcu daha
fazla artarsa yeni hat yapmak yerine araç sıklığını artırarak ka-pasiteyi
artırmanın imkânı oluşturulmaktadır. Tüm bunlar entegrasyon sürecinin
adımlarıdır.”