Belediye, Trafiğin 2023 Vizyonunu Hazırlıyor



İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nce (İBB) başlatılan ve 90 bin hane halkı ile anket şeklinde yapılan 'şehir içinde trafik davranışlarının analiz' edildiği "Ulaşım Ana Planı Analitik Etüt ve Model Kalibrasyonu" çalışması tamamlandı.

İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ile İBB tarafından 1997 yılında yapılan ulaşım ana planının yetersiz kalması üzerine İBB Ulaşım Planlama Müdürlüğü 1/100.000 ölçekli çevre düzeni planı kararları doğrultusunda, 2023 hedef yılı için oluşacak ulaşım taleplerini karşılamak amacıyla yeni ulaşım master planı çalışması başlatmıştı.

Üç aşamadan oluşan çalışmanın birinci aşamasını "Ulaşım Ana Planı Analitik Etüt ve Model Kalibrasyonu" çalışması, ikinci aşamasını "Trafik Üretim Kılavuzu Hazırlanması-Lojistik Altyapı Tespit ve Planlama Çalışması", üçüncü aşamasını da "İstanbul Entegre Kentsel Ulaşım Master Plan Çalışması" oluşturuyor. İBB şirketlerinden Boğaziçi İnşaat Müşavirlik AŞ (BİMTAŞ) tarafından birinci aşaması tamamlanan çalışmada, İstanbul 5 ayrı ana bölge altında 464 alt bölgeye ayrıldı. 90 bin hanede 263 bin 768 kişi ile görüşülerek yapılan anket çalışmasında, yolculuk türleri, sayıları, süreleri, gelir durumuna göre yolculuk oranları, Avrupa ve Asya yakası arasındaki yolculuk durumu gibi birçok veri saptandı.

Çalışma sonucunda, nüfusu 12 milyon 7 bin olan İstanbul'da günde 7 milyon 425 bin 118 kişinin (yüzde 62) yolculuk yaptığı ortaya çıktı. Yolcular, günde 20 milyon 924 bin 133 yolculuk yapıyor. Bu yolculukların 10 milyon 321 bin 875'ini (yüzde 49,3) yaya yolculukları oluştururken, 10 milyon 602 bin 258'ini de (yüzde 50,7) motorlu araçlı yolculuklar oluşturuyor.

Ulaşım Master Planı çalışmalarına ilişkin değerlendirmelerde bulunan İBB Ulaşım Daire Başkanı Muzaffer Hacımustafaoğlu, anket sonuçları ile gerçek değerler arasında çok iyi bir korelasyon sağlandığını, bu verilere dayanarak İstanbul'un gelişen sınırlarını içeren ve 2023'ü hedef alan yeni ulaşım master planı hazırlanacağını söyledi.