Ankara Hızlı Tren Garı yapılması
planlanan alanda yapılan imar değişikliği, Kültür ve Tabiat Varlıklarını
Koruma Kurulu ve ardından da Ankara Büyükşehir
Belediyesi tarafından onaylandı. Başkent hızlı tren garına 2013 yılında
kavuşacak. TCDD Genel Müdürlüğü, Ankara Hızlı Tren Garı yapımı
için bu yıl sonuna kadar Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihaleye çıkacak.
Gar, üç yılda tamamlanacak. İhaleyi en kısa işletme süresi öneren firma
kazanacak.
Celal Bayar Bulvarı ile mevcut gar binasının arasına inşa
edilmesi planlanan Ankara Hızlı Tren Garı, günde 50 bin, yılda 15 milyon yolcu
kapasiteli. Zemin katında yolcu dinlenme salonları ve büfeler bulunacak. Garın
iki katına beş yıldızlı otel yapılacak. Çatı katında ise restoran ve kafeler
olacak. Zemin katının altında peronlar ve bilet satış gişeleri, bir alt katta
ise 3 bin araçlık kapalı otopark yer alacak. Yeni garda, aynı anda 12 hızlı tren
setinin yanaşabileceği 420 metre uzunluğunda altı hızlı tren hattı, dört
konvansiyonel tren hattı ile ikişer banliyö ve yük treni hatları yapılacak.
Hızlı tren garı ile mevcut garın eş güdümlü olarak kullanılması planlanıyor.
İki gar binası yeraltından ve yerüstünden bağlanacak. Hafif raylı toplu taşıma
sistemi Ankaray’ın Maltepe İstasyonu’ndan yeni gar binasına, içinde yürüyen bant
bulunan tünel yapılacak.