Başkan Topbaş; “Bu Dönem Darüşşafaka’dan Yenikapı’ya Metroyla Gidilecek”
Hidiv Kasrı’nda “Projem İstanbul” adlı çalışmayı basına tanıtan Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, programın ardından gazetecilerin ulaşımla ilgili sorularını cevaplandırdı.
Taksim metrosunu Yenikapı’ya bağlayacak Haliç Metro Geçiş Köprüsü için çalışmaların sürdüğünü belirten Başkan Kadir Topbaş, “Metro köprüsünün ayaklarının dikileceği noktalarda sondaj çalışmaları bitti. Projesini de Anıtlar Kurulu’na onaylattık. Şimdi Fransız ve İspanyollarla teknik çalışmaları devam ettiriyoruz. Bu dönemde vatandaşlarımız Darüşşafaka’dan Yenikapı’ya kadar metro ile gidebilecek” dedi.
“İstanbul’u gerçekten demir ağlarla örüyoruz. 56 kilometrelik raylı sistem çalışmamız devam ediyor. Projesi tamamlanan 80 kilometrelik hat da yolda” diyen Başkan Topbaş, Anadolu Yakasında da Kadıköy - Bostancı - Göztepe istikametinden Kartal’a kadar devam eden metro inşaatının hızla sürdüğünü söyledi. Bu hattın güzergahında herhangi bir değişiklik olmadığını açıklayan Kadir Topbaş şöyle konuştu;
“Kadıköy-Kartal Hattı ilk önce E-5 üzerinden raylı sistem olarak projelendirilmişti. Daha sonra aç kapa metoduyla hafif raylı sistem düşündük. En son yapılan ölçümlerde yolcu kapasitesinin çok ciddi anlamda gittikçe artacağı tespit edildi. Geleceği de düşünülerek bu hattın metro olarak yapılmasını uygun gördük. Şu anda güzergahta değişiklik yok. Ancak değişik yorumlar yapıldı ‘E – 5 üzerinden altından gitmek yerine yerleşim alanlarına doğru yönlendirme olabilir mi?’ diye teklifler gelmişti. Orada da hat E -5’in üzerindeki yerleşim merkezine kaydığı zaman alt taraftaki yerleşimi alamıyorsunuz, E – 5 alt taraftaki yerleşim merkezinden geçerseniz üst tarafı alamıyorsunuz. Tam ortadan omurgadan gittiğinde, diğer noktalardaki yerleşim alanlarının buraya otobüs veya minibüs ile ulaşımı sağlanacak daha sonra monoray sistemlerle bu bölgelerin yolculuğu çıkacak.”
Kadıköy-Kartal Hattı’nın Kadıköy Natilus Alışveriş Merkezi’nin yakınında yapılacak bir istasyonla Marmaray Projesi ile entegre olacağını ifade eden Topbaş, “Bölgedeki yolculuk talepleri ve kararları çok ciddi boyutta inceleniyor. Marmaray 150 bin yolcu kapasiteli büyük bir doğu - batı aksı taşıyıcı unsur olduğu için, bunun hemen yakınından geçtiğiniz zaman yolculukta bölünmeler meydana gelebilir. Bu da işletmecilik açısından çok doğru değil. Zaten kredi sistemleri de sarsar. Şu anda Marmaray’ın kendi güzergahındaki banliyöler (tren) modernize ediliyor ve modernizasyon bittikten sonra Büyükşehir Belediyesi’ne devri yapılacak. Bu nedenle Kadıköy-Kartal Metrosu’nun banliyölerin ya da Marmaray güzergahının hemen yakınından geçmesi doğru olmuyor” diye konuştu.
Kadir Topbaş, Göztepe Parkı’na moloz dökülmesiyle ilgili bir soruya da şöyle cevap verdi; “İstanbul genelinde çok ciddi şantiye çalışmalarımız var. Göztepe Parkı önemli bir park ve yıllardan beri orada park bahçelerin konuşlanması var. Sahillerde düzenlenme yapılıyor, oranın ara istasyon gibi kullanıldığını gördük. Son dönemdeki çok yoğun çalışmalardan dolayı oradaki malzemenin aktarılması rahatsız edici tabi… Bu doğru değil. Bu konuyla ilgili talimatımı verdim. Aktarma noktası olarak kullanmamız gereken yer ihtiyacımız var, ama Göztepe Parkı özellikle önemli bir nokta, çok kıymetli bir yerde. Buranın aktarma istasyonu olarak kullanılmaması konusunda talimat verdim. Her tarafın tertemiz olması lazım... Öte yandan, Göztepe Parkı’nın spesifik olarak gündeme getirilmesini çok doğru bulmuyorum ve yadırgıyorum. Orada bir plan tadilatı yapıldı, cami konusu gündeme geldi. Şu anda planlarda geçerli… Bunu bir siyasi malzeme olarak kullanmak yarine ‘Başka bir alternatif yer getirin’ dedik, getirdiler. Kadıköy Belediye Başkanımız alternatif bir takdimde bulundu. Şimdi oranın mülkiyeti ile ilgili çalışma yapılıyor.”