BASF, 2011 yılının ilk
çeyreğinde küresel olarak geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla satışlarını
yüzde 25 arttırarak 19,4 milyar Avro ciro elde etti. BASF aynı dönemde
Türkiye’deki satışlarını da yüzde 66 arttırarak Mart sonu itibarıyla yaklaşık
241 milyon Avroluk gelire ulaştı. 2010 yılının Aralık ayında gerçekleştirilen
Cognis satınalmasının BASF’nin dünyadaki ve Türkiye’deki
büyümesine önemli katkı sağladığını açıklayan BASF Türk CEO’su Dr.
Jürgen Barwich, şöyle konuştu:
"BASF yılın ilk çeyreğinde tüm bölgelerde iki haneli oranlarda büyüme
kaydetmeyi başardı. Biz de Türkiye’deki satışlarla bu büyümeye katkıda
bulunduğumuz için çok mutluyuz. Türkiye’deki Cognis birimlerinin BASF’nin
Türkiye’deki operasyonlarına entegrasyonuyla birlikte daha da
güçlendik".
Yılın ilk çeyreğinde hem kimyasal hem plastik bazlı ürünlerde, performans
ürünlerinde ve fonksiyonel çözümler ile tarım ürünlerinde satışlarını
arttırdıklarını bildiren Dr. Barwich, "Bunun temel nedenlerini, Türkiye’nin
hızlı büyümesinin yanı sıra BASF’nin bu büyümeyi destekleyen inovatif ve
kapsamlı bir ürün portföyüne sahip olması oluşturuyor. Hem 2011 yılı hem de daha
sonraki yıllarla ilgili beklentilerimiz olumlu yönde"
dedi.
BASF küresel olarak 2011 yılı ilk çeyreğinde 2010 sonunda yakaladığı başarılı
finansal performansı korudu. Bu dönemde operasyonel gelirlerini (EBITDA) yüzde
28 artırmayı başararak, ilk çeyrek itibariyle yıllık 3,4 milyar Avroya çıkardı.