Taksim-Kabataş Raylı Sistemi Denendi



İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Taksim - Kabataş arasındaki 640 metre uzunluğundaki füniküler sistemin deneme seferini gerçekleştirdi. 27 ekim 2003 tarihinde temeli atılan füniküler sistemle, raylı sistemlerle deniz ulaşımının birbirine entegre edilmesi hedefleniyor.

640 metre uzunluğundaki hat üzerinde araçlar üç dakikada bir hareket edecek ve yolculuk süresi 110 saniye olacak. Sistemle, saatte çift yönde 15 bin yolcu taşınacak. Taksim - 4'üncü Levent arasında işleyen metroda yolcular yüzeye çıkmadan füniküler sisteme entegre olarak Kabataş'a, oradan da deniz ulaşımına veya tramvaya binebilecekler.

Topbaş, Taksim'deki istasyonda düzenlenen törende yaptığı konuşmada, İstanbul'da trafik sorununu çözmek için karayolları ve kavşaklar başta olmak üzere ciddi çalışmalar yapıldığını söyledi. Kadir Topbaş İstanbul'un toplu ulaşımda dünya standartlarının ise çok altında bir kent olduğunu belirtti.

Beylikdüzü – Topkapı arasına ‘metrobus’
Kadir Topbaş, ‘lastik tekerlekli otobüslerle metro olan’ ve ‘metrobus’ olarak bilinen sistemle ilgili E-5 karayolu üzerinde Beylikdüzü-Topkapı arasında bir güzergah belirlediklerini ve burada belli bir noktada bunun deneme çalışmalarına başlayacaklarını da söyledi.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı, İETT için alınan 450 otobüsten 240'ının gümrükte olduğunu ve bayramdan sonra hizmete gireceğini yineledi.