Banliyö Eziyeti Sona Eriyor Gıcır Gıcır Trenler Hizmette



Kapıdan sarkan ve raylara itilen yolcular yüzünden gündeme gelen Sirkeci-Halkalı ve Haydarpaşa-Gebze arasındaki banliyö hattında, 40 yıl aradan sonra ilk kez yeni banliyö trenleri devreye girdi. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım dün Haydarpaşa- Gebze ve Sirkeci-Halkalı arasında işleyecek yeni banliyö trenlerini tanıttı. İstanbul'da ilk etapta devreye giren 20 set trenin, banliyö hatlarındaki toplam yolcunun yüzde 50'sini taşıyacağını belirten Yıldırım, ikinci etapta banliyö trenlerinin tamamının yenileneceğini kaydetti.

4.36 milyon dolar değerinde

Demiryoluna karayolundan daha fazla bütçe ayırdıklarını belirten Yıldırım, "60 yılın ihmalini 6 yılda gidermek kolay değil. Demiryolunda çok şey yapıyoruz. 2023'te mevcut demir yolu ağını iki katına çıkartıp 22 bin 500 kilometreye ulaşacağız. Demiryolunun yük ve yolcu taşımadaki payı önemli ölçüde artacak" dedi. Güney Kore'de üretilen setlerin her biri 4.36 milyon dolar. Saatte 140 kilometre hızla giden yeni trenler 747 yolcu kapasiteli.

Bakan Yıldırım, daha sonra Yenikapı-Sirkeci arasındaki Marmaray çalışmalarını yerinde inceledi Çalışmalar kapsamında tünel delme makinasının Sirkeci İstasyonu'na ulaştığını belirten Bakan Yıldırım, "2013 Ekim'inde Marmaray'ı İstanbullular ile buluşturacağız ve İstanbul'un toplu taşıma sorununu büyük ölçüde çözeceğiz. Marmaray'ın devreye girmesiyle demiryolunun taşımacılıktaki payı yüzde 6'dan yüzde 28'e çıkacak. Günde 1.5 milyon İstanbullu kullanacak. İstanbul trafiği nefes alacak" dedi.