Bandırma Limanına En Yüksek Teklif Çelebi'den Geldi

Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü'ne ait Bandırma limanının 36 yıl süreyle işletme hakkının devri ihalesinde, en yüksek teklifi 175 milyon 500 bin dolar ile Çelebi Ortak Girişim Grubu (OGG) verdi. Özelleştirme İdaresi Başkan Yardımcısı Ahmet Aksu'nun komisyon başkanlığında yapılan ihalede, önce kapalı "elemesiz" teklifler alındı, "elemesiz" turda en yüksek yazılı teklif 102 milyon dolar olarak belirlendi.

Daha sonra "elemeli" yazılı turlara geçildi ve ilk turda en yüksek 115 milyon dolar teklif verildi. Bu turda en düşük teklifi veren Ordu Yardımlaşma Kurumu (OYAK) elendi.

Altı tur olarak gerçekleştirilen yazılı elemeli turlarda, sırasıyla Albayrak-Seçkin OGG, Turkuaz Petrol Ürünleri, Gümrük ve Turizm İşletmeleri, Mardaş Marmara Deniz İşletmeciliği elendi.

Yazılı turlarda en yüksek teklif 134 milyon 100 bin dolar oldu. Sonrasında kalan altı grupla 139 milyon 500 bin dolar başlangıç fiyatı ve 200 bin dolar artırım aralığı ile açık artırmaya geçildi.

Açık artırmanın 3'üncü turunda Ceynak Lojistik ve Ticaret, 6'ncı turunda Türkerler-Kolin OGG, 9'uncu turunda IC İçtaş Liman-Gülmar OGG, 10'uncu turunda Varyap Varlıbaşlar Yapı Sanayi ve Turizm Yatırımları Ticaret açık
artırımdan çekildi.

Açık artırmada 10'uncu turun ardından nihai pazarlık görüşmeleri, Çelebi OGG ve Global Liman-Torunlar OGG arasında gerçekleşti. İki grup arasında gerçekleşen açık artırmanın 15'inci turunda, Çelebi OGG 175 milyon 500 bin dolar ile en yüksek teklifi verdi.

Bunun üzerine İhale Komisyonu Başkanı Aksu, ihalenin teknik olarak sonuçlandığını kaydetti.
 
Satış, Rekabet Kurulu'nun oluru, Özelleştirme Yüksek Kurulu'nun onayı ve Danıştay'ın görüşünden sonra sonuçlanmış olacak.

"Bandırma limanı ödemesi peşin olacak"

Çelebi Holding İş Geliştirme Başkanı Ümit Bozer, 175.5 milyon dolar olan ihale bedelini peşin ödeyeceklerini söyledi.

Sözleşmenin imzalanmasından sonraki beş yılda limana 20 milyon dolarlık yatırım öngördüklerini kaydeden Bozer, ihale bedelini özkaynak ve proje finansmanı kredisiyle karşılayacaklarını belirtti.

Bozer, liman için halen yabancı bir ortak ile görüşmekte olduklarını ancak şu aşamada isim veremeyeceklerini söyledi.

Bozer, Çelebi Ortak Girişim Grubu'nun holding şirketlerinden oluştuğunu da sözlerine ekledi.

Bandırma limanı

Bandırma limanı, Marmara Denizi'nin güney kıyısında yer alıyor ve bölgenin dökme yük ithalat ve ihracat kapılarından birini oluşturuyor.

Modern altyapıya sahip olan liman, 1000 ve 500 metre uzunluğunda iki mendireğe sahip ve iki mendirek arası açıklık 225 metre. Liman, demiryolu ve karayolu şebekesi ile bağlantılı bulunuyor.

Bir kılavuz botu, 3 römorkör ve 1 palamur botunun mevcut olduğu limanın elleçleme ekipmanları arasında, 25-42 tonluk 3 adet dolu ve 8 tonluk bir adet de boş konteyner forklifti, 3-35 tonluk 15 adet rıhtım vinci, 5-25 tonluk 6 adet mobil vinç, 5 standart ve 14 kısa mastlı forklift, 3 paletli vinç ve 3 loder yer alıyor.

Dökme yük trafiğine hizmet verilen limanda, rıhtımdaki yükleme-boşaltma hizmetleri rıhtım vinçleri ile gerçekleştiriliyor. TMO'ya ait 34 bin ton kapasiteli bir hububat silosuna sahip olan limanın rıhtımla bağlantılı bir konveyör sistemi de mevcut.