Hürriyet'in haberine göre, Bakanlık tarafından yapılan imar planında önceki planlara yapılan bütün itirazların değerlendirildiğini ifade eden Kahraman, inşaat yoğunluğunun azaltıldığı savını yineledi.
Birkaç metre fark olabilir
Mavişehir’de yapılan planların gerçekleştirilememesi üzerine 2010’da bir kez daha toplu konut alanı olarak ilan edildiğini belirten Mehmet Ali Kahraman, “Orada hem TOKİ, hem Emlak Konut, hem de şahıs mülkiyetleri var. Onların başvurusunu değerlendirdik. Eski planları da tek tek inceledik. Emlak Bankası’nın daha önce yaptığı binaların emsalleri 2.1’di, biz 1.4’e indirdik. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nce yapılıp mahkeme kararıyla iptal edilen planın inşaat haklarını koruduk. Ancak inşaat alanlarında birkaç metrekare fark olabilir. Büyükşehir’in planını 2010’da iptal eden mahkeme jeolojik etüt istemiş, onu yaptırdık. Taypark’la ilgili bir itiraz vardı, onu koruduk, kıyı şeridi korundu” dedi. Kahraman, vatandaşlara ve özel şirketlere kamuya terk etmeleri gereken alanları bir an önce terk edip ondan sonra uygulama yapma zorunluluğu getirdiklerini de bildirdi.
Buhar olan bloktan habersiz
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Mekansal Planlama Genel Müdürü Mehmet Ali Kahraman, Mavişehir 2. Etap’ta inşaat alanının 233 bin metrekareden 220 bin metrekareye düşürülmesiyle kaçak sayılan blokla ilgili bilgisi olmadığını da dile getirerek, “Kaçak yapılarla ilgili takibin ilgili belediye tarafından yapılması gerekiyor. Biz planı onaylayıp gönderiyoruz, belediye takip ediyor. Planda inşaat alanının düşürülmesiyle ilgili bir değişiklik yapılmasından bilgim yok. Eğer öyle bir durum varsa vatandaşların oturdukları 15 yıllık binalarla ilgili bizim işlemimizde bir hata olabilir, düzeltiriz. En kısa zamanda bu noktayı inceleyip, varsa bir hatamız gerekli düzeltmeyi yaparız. Ancak yine de vatandaşların bize başvurması gerekir” diye konuştu.
2043 Sokak plana göre açılmadı
2043 Sokak’ın imar planına göre açılmış bir sokak olmadığını vurgulayan Kahraman, “Sokağın iki tarafındaki parseller aynı kişiye ait. Burada emsali düşürerek uygulama yaptık. Yoldan kaynaklanan kayıp parselin dışında kamu lehine terk edildi. Hiçbir şekilde kıyıda bir uygulama yok. Sosyal donatı dengesini gözettik. Askıdayken birkaç itiraz oldu ancak aradan bir yıldan fazla zaman geçti, uygulamalar yavaş yavaş başladı, itirazlar da başladı” dedi.