Bakandan 3. Havalimanı Açıklaması!



İstanbul 3.havalimanı projesinden, Hollandalı bir firmanın desteğini çektiği iddiasına Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan yanıt verdi: Tek firmanın çekilmesi projeyi etkilemez. Arslan, Osmangazi Köprüsünde yılbaşında yapılan indirimin ardından araç geçişlerinin yüzde 50 arttığını açıkladı. Hürriyet'ten Aysel Alp'in haberine göre, Kuzey Ormanları Savunması (KOS), Türkiye'nin dev projelerinden İstanbul 3.Havalimanından, köklü kredi kurumu Atradius Dutch State Business’ın (ADSB) desteğini çektiğini iddia etti. ADSB yetkililerinin kendileriyle irtibata geçtiğini belirten KOS yetkilileri, projenin bölge ekosistemi üzerinde bırakacağı kalıcı hasarları, projede yaşanan iş cinayetlerini, projenin kır ve kente etkisini ve projenin şeffaf bir şekilde ilerlemediği dahil olmak üzere itirazlarını dile getirdiklerini duyurdular.

Yetkililer, İstanbul’un katli demek olacak 3. havalimanının yapılmamasından başka bir yol olmadığını belirttiklerine dikkat çekerek, bu görüşmenin ardından Ocak ayında şirketin projeden çekildiğini açıkladılar. Ak Parti Grup toplantısı öncesinde sorularımızı yanıtlayan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Hollandalı firmanın finansmandan çekildiği iddiasına şöyle yanıt verdi: "3. hava limanında bir sıkıntı yok. Çok sayıda şirket finansman desteği veriyor.  Kaç tane şirketin destek verdiği konusundaki rakam şu anda aklımda tam olarak yok. Ama çok sayıda şirket destek veriyor. Kredi sisteminde anlaşmalarda herhangi bir sıkıntımız yok. Birinin sistemden çekilmesi demek, anlaşmaların sıkıntıya düştüğü anlamına gelmez"

Varlık Fonu YİD'ler için değil

Finansörlerin çekilmesi durumunda 3.Havalimanı ya da Çanakkale Köprüsü gibi projelere Türkiye Varlık Fonundan kaynak aktarılıp aktarılmayacağı sorusuna ise Arslan şu yanıtı verdi:"3. Havalimanı, Çanakkale köprüsü gibi yap-işlet-devret sistemiyle yapılan dev projelerde Varlık Fonu'nun kullanılmayacak. Bu projelerin Varlık fonu ile ilgisi yok. Destek, mevcut sistemde, yap işlet devrete ilişkin olarak verilen destek. Fonun amacı, farklı altyapı projelerimiz var, onlar için. Ekonomik değil, sosyal fayda sağlayacak projeler için gerekirse fondan destek alırız. Katma değer üreten projeye herkes gelir para verir. Ama sosyal fayda olunca, haklı olarak finans bulunamayabilir. O zaman da fondan faydalanacağız" dedi.

Zafer Havalimanı'nın zararı 40 milyon dolar

Türkiye'nin dördüncü büyük hava limanı olarak inşa edilen ancak zarar eden Zafer Havalimanı ile ilgili ise Arslan, şöyle konuştu: "Çok net söyleyeyim; sadece bir havalimanı olarak bakmamak lazım. Bizim havalimanlarından garanti üzeri aldığımız para yaklaşık 400 milyon dolar. Zafer Havalimanında da garantiden kaynaklı ödediğimiz ise sadece 40 milyon dolar. Biz sadece bir havalimanına değil, sistemin bütününe bakıyoruz. Sistem birbirinin tamamlayıcısı, bütünü. Yani siz Zafer'den garanti üstü para verebilirsiniz ama Zafer'den kaynaklı oluşturduğunuz yeni koridorlarda başka havalimanlarında  da gelir artıyor. Orada da da 400 almış durumdayız. Toplam hava limanı yap işletlerden kaynaklı garanti üstü aldığımız aldığımız miktar 400 milyon dolar. Garantiden kaynaklı ödediğimiz 40 milyon dolar."

Reklam Goruntulenme Bolumu