Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi, İzmir Valisi Cahit
Kıraç'ın isteği üzerine Ulaştırma Bakanı Binali
Yıldırım'a sunulmak üzere Alsancak Limanı ile ilgili
rapor hazırladı. Geçtiğimiz hafta İzmir Valisi Cahit Kıraç'a iletilen
raporda limanın tarihi gelişimini, bugünkü ihtiyaçları ve yapılması gereken
yatırımları belirten Deniz Ticaret Odası İzmir Şube Başkanı Geza
Dologh, liman kullanıcılarının taleplerinin artık özelleştirme
gerekçesiyle geciktirilmemesini istedi.
Raporda limanı bekleyen tehlikelere dikkat çeken Dologh, "Konteynerler için
yanaşma yeri yetersiz ve bu gemilerin demirde beklemesine neden oluyor.
Gentry-kreyn (büyük vinç), mobil vinç ve iş makineleri yetersiz. İş makinesi
operatörleri de yeterli değil" dedi. Dologh, "Bakım-onarım eleman sayısı
artırılmalı. Tamir onarım parçası alımında bürokratik gecikmeler var. Yönetici
kadrosundaki personele verilen yetkiler sınırlı. Ayrıca bugüne kadar limanın
özelleştirme kapsamında olduğu vurgulanarak, hayati önem kazanan bazı işler
yapılmıyor" diye konuştu.
Limanda bekleyen işler konusunda bilgi veren Dologh, limanın 3. kısım olarak
adlandırılan bölümü ve bin 100 metrelik ek rıhtımın yapılmadığını, liman ile
Yenikale geçidi arasındaki su yolu projesinin de rafta beklediğini vurguladı.
Dologh, limanda 700 bin metrekarelik sahanın kazanılması işinin de yapılmadığını
dile getirdi.
Makul süre
Limanın yönetimi konusunda otonom yönetim ve İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne
limanın devri alternatiflerinin ötesinde en uygun çözümün özelleştirme olduğunu
belirten Dologh, yeniden düzenlenecek bir ihaleden sonra itiraz ve iptal
başvuruları için uzun olmayan makul bir süre tanınmasının önerdi. Dologh, liman
ile ilgili alınacak önlemler konusunda şu önerileri dile getirdi: "7,8,9
numaralı rıhtımlar kruvaziyerler için daha düzenli hale getirilmeli. Buradaki
ambarlar, yolcu salonuna dönüştürülmeli. Konteyner içi yüklemeler liman dışına
alınarak, sıkışıklık önlenmeli. Tır parkı civarındaki saha düzenlenerek 40-50
dönüm alan kazanılmalı."
Dologh, sözlerini şöyle sürdürdü: "Yeni silo önündeki rıhtıma sıkışık
durumlarda konteyner gemisi alınmalı ve geri sahası hazırlanmalı. Limandaki iş
makinelerinin kullanımı konusunda taşeron hizmet alınabilir. Katı ve sıvı atık
hizmeti daha düzenli yapılmalı. Yöneticilere daha fazla yetki verilmeli.
Personel takdir ve teşvik edilmeli."
Hangi önlemler alınmalı?
- Ek rıhtım inşaatı tamamlanmalı, - Liman arka sahası genişletilmeli,
- Liman su yolu derinleştirilmeli, - Kruvaziyer gemileri için önlem
alınmalı, - Yükler liman dışında doldurulmalı, - Yeni silo önündeki
rıhtıma da gemi yanaşmalı, - Yetişmiş eleman ihtiyacı giderilmeli, -
Personel ödüllendirilmeli, - Vinçlerin bakım süresi
hızlandırılmalı.