İstanbul Büyükşehir Belediyesi şirketlerinden Ulaşım A.Ş.
tarafından kesintisiz hale getirilen Kabataş - Bağcılar Tramvay
Hattı’nda yeni alınan araçlar ve yenilenen istasyonlar, Zeytinburnu’nda
Başkan Kadir Topbaş’ın katıldığı bir törenle hizmete alındı.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Kabataş - Bağcılar Tramvay
Hattı’nda Zeytinburnu - Güngören - Bağcılar arasındaki 8 istasyondaki yüksek
platformlar kaldırılarak, düşük tabanlı araçlara uygun hale getirildiğini,
yapılan yeni düzenlemeyle Kabataş – Zeytinburnu ile Zeytinburnu – Bağcılar
hatları tek hat haline geldiğini söyledi. Tramvay hattında, aktarmanın sona
ermesiyle 31 istasyondan oluşan 19,5 kilometrelik hatta tek biletle kesintisiz
ulaşım sağlanmış olduğunu, aktarmanın ortadan kalktığını belirten Başkan Kadir
Topbaş, istasyonlardaki yüksek platformların kaldırılmasıyla istasyonların
engellilere uygun hale getirildiğini, böylece tüm vatandaşların cadde
seviyesindeki tramvaya rahatlıkla binebileceğini
kaydetti.
Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı’na 71 milyon 280 bin euroya mal
olan engellilere uygun yüzde yüz düşük tabanlı ve klimalı 37 yeni tramvay aracı
alındığını hatırlatan Başkan Topbaş, “Yeni araçların devreye girmesiyle hattaki
mevcut araç sayısı 92’ye çıkmış oldu. Çok kaliteli, konforlu ve güvenli
yolcululuk yapma imkanı veren yeni tramvay vagonları yolculuk yapmak çok keyifli
olacak. Böyle modern tramvaylar Avrupa’da bile yok, İstanbul’a özel. Böylece,
yoğun günlerde 360 bin kişinin taşındığı bu hattın kapasitesini yüzde 20
arttırmış oluyoruz” dedi.
Ulaşım Master
Planı’nda öngördükleri 635 kilometre raylı sistem ağını adım adım
gerçekleştirdiklerini anlatan Kadir Topbaş, şöyle konuştu;
“İstanbul’da
sadece ulaşıma 17 milyar TL yatırım yaptık. Bu yılki yatırımlarımızın toplam
tutarı ise 7 milyar TL. Bu kapsamda 4 yeni metro hattını daha ihale aşamasına
getirdik. Kabataş-Çağlayan-Mahmutbey, Bağcılar-Bakırköy İDO,
Üsküdar-Ümraniye-Tepeüstü ve Bahçelievler-Beylikdüzü hatlarının ihalesinin en
kısa sürede gerçekleşeceğiz. İstanbul’da bazı bölgelerde toplam 30-35 kilometre
havaray sistemini devreye sokmak için de çalışmalara başladık. Ayrıca
Boğaziçi’ne turistik amaçlı bir teleferik de inşa edeceğiz. Metro hatları
yapıldıkça, Marmaray’ın da tamamlanmasıyla hepsi birbiriyle entegre hale
gelecek. Bekleme olmayacak ve yürüme mesafeleri en aza inecek. İstanbullular
arabalarını bırakıp metroya binecekler. Belediye olarak gelecek kuşakların
İstanbul’unu hazırlıyoruz. İstanbulluların gurur duyacağı bir şehir
oluşturuyoruz.”
Sefer aralığı 2 dakikaya
inecek
Kabataş’tan Bağcılar’a aktarmalı gidişlerde daha önce 68
dakika olan sefer süresi 65 dakikaya indi. Bu ise gidiş dönüşte toplam 6 dakika
tasarruf anlamına geliyor. Bunun yanı sıra 2,5 ile 5 dakika arasında değişen
sefer aralığı yoğun saatlerde 2 dakikaya inecek. Buna paralel olarak seyahat
kapasitesi de yüzde 20 oranında artacak.
Araçların içinde kamera sistemi
mevcut ve GPS ile hat boyunca takip edilebiliyor. Araç tasarımında, İstanbul
lalesinden esinlenerek ön kabine lale formu uygulanan tramvaylarda en son
teknolojik yenilikler uygulandı. Cer motorları (elektrikli tahrik motorları)
hızlı tren teknolojisinde olup, ilk defa İstanbul’da seri üretim olarak bu
tramvayda kullanıldı.
Tramvayda, yüksek acil frenleme ivmesi ile daha
emniyetli yolculuk hedeflendi. Tam korumalı kabinler olası çarpışmalarda
makinisti koruyacak şekilde tasarlandı. Ayrıca makinistin bayılması durumunda
araç kendiliğinden durarak, olası bir kazaya fırsat vermiyor. Kabataş – Bağcılar
Tramvay hattından, Cevizlibağ ve Zeytinburnu istasyonlarından Metrobüse aktarma
imkânı da var.