Bağcılar-Kabataş Arası Artık Kesintisiz



İstanbul Büyükşehir Belediyesi şirketlerinden Ulaşım A.Ş. tarafından kesintisiz hale getirilen Kabataş - Bağcılar Tramvay Hattı’nda yeni alınan araçlar ve yenilenen istasyonlar, Zeytinburnu’nda Başkan Kadir Topbaş’ın katıldığı bir törenle hizmete alındı. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Kabataş - Bağcılar Tramvay Hattı’nda Zeytinburnu - Güngören - Bağcılar arasındaki 8 istasyondaki yüksek platformlar kaldırılarak, düşük tabanlı araçlara uygun hale getirildiğini, yapılan yeni düzenlemeyle Kabataş – Zeytinburnu ile Zeytinburnu – Bağcılar hatları tek hat haline geldiğini söyledi. Tramvay hattında, aktarmanın sona ermesiyle 31 istasyondan oluşan 19,5 kilometrelik hatta tek biletle kesintisiz ulaşım sağlanmış olduğunu, aktarmanın ortadan kalktığını belirten Başkan Kadir Topbaş, istasyonlardaki yüksek platformların kaldırılmasıyla istasyonların engellilere uygun hale getirildiğini, böylece tüm vatandaşların cadde seviyesindeki tramvaya rahatlıkla binebileceğini kaydetti.

Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı’na 71 milyon 280 bin euroya mal olan engellilere uygun yüzde yüz düşük tabanlı ve klimalı 37 yeni tramvay aracı alındığını hatırlatan Başkan Topbaş, “Yeni araçların devreye girmesiyle hattaki mevcut araç sayısı 92’ye çıkmış oldu. Çok kaliteli, konforlu ve güvenli yolcululuk yapma imkanı veren yeni tramvay vagonları yolculuk yapmak çok keyifli olacak. Böyle modern tramvaylar Avrupa’da bile yok, İstanbul’a özel. Böylece, yoğun günlerde 360 bin kişinin taşındığı bu hattın kapasitesini yüzde 20 arttırmış oluyoruz” dedi.

Ulaşım Master Planı’nda öngördükleri 635 kilometre raylı sistem ağını adım adım gerçekleştirdiklerini anlatan Kadir Topbaş, şöyle konuştu;

“İstanbul’da sadece ulaşıma 17 milyar TL yatırım yaptık. Bu yılki yatırımlarımızın toplam tutarı ise 7 milyar TL. Bu kapsamda 4 yeni metro hattını daha ihale aşamasına getirdik. Kabataş-Çağlayan-Mahmutbey, Bağcılar-Bakırköy İDO, Üsküdar-Ümraniye-Tepeüstü ve Bahçelievler-Beylikdüzü hatlarının ihalesinin en kısa sürede gerçekleşeceğiz. İstanbul’da bazı bölgelerde toplam 30-35 kilometre havaray sistemini devreye sokmak için de çalışmalara başladık. Ayrıca Boğaziçi’ne turistik amaçlı bir teleferik de inşa edeceğiz. Metro hatları yapıldıkça, Marmaray’ın da tamamlanmasıyla hepsi birbiriyle entegre hale gelecek. Bekleme olmayacak ve yürüme mesafeleri en aza inecek. İstanbullular arabalarını bırakıp metroya binecekler. Belediye olarak gelecek kuşakların İstanbul’unu hazırlıyoruz. İstanbulluların gurur duyacağı bir şehir oluşturuyoruz.”

Sefer aralığı 2 dakikaya inecek

Kabataş’tan Bağcılar’a aktarmalı gidişlerde daha önce 68 dakika olan sefer süresi 65 dakikaya indi. Bu ise gidiş dönüşte toplam 6 dakika tasarruf anlamına geliyor. Bunun yanı sıra 2,5 ile 5 dakika arasında değişen sefer aralığı yoğun saatlerde 2 dakikaya inecek. Buna paralel olarak seyahat kapasitesi de yüzde 20 oranında artacak.

Araçların içinde kamera sistemi mevcut ve GPS ile hat boyunca takip edilebiliyor. Araç tasarımında, İstanbul lalesinden esinlenerek ön kabine lale formu uygulanan tramvaylarda en son teknolojik yenilikler uygulandı. Cer motorları (elektrikli tahrik motorları) hızlı tren teknolojisinde olup, ilk defa İstanbul’da seri üretim olarak bu tramvayda kullanıldı.

Tramvayda, yüksek acil frenleme ivmesi ile daha emniyetli yolculuk hedeflendi. Tam korumalı kabinler olası çarpışmalarda makinisti koruyacak şekilde tasarlandı. Ayrıca makinistin bayılması durumunda araç kendiliğinden durarak, olası bir kazaya fırsat vermiyor. Kabataş – Bağcılar Tramvay hattından, Cevizlibağ ve Zeytinburnu istasyonlarından Metrobüse aktarma imkânı da var.