AYD “AVM Ziyaretçisi Büyüteç Altında’’ başlığıyla 2012 yılında AVM’leri ziyaret eden tüketicilerin görüşlerini, tercihlerini, duygularını Organize Perakende Sektörü’ne rehber olması amacıyla araştırıp dördüncü kez kitap haline getirdi. AYD – GfK Türkiye işbirliğiyle, GfK Türkiye’nin araştırma sponsorluğuyla Türkiye genelinde yapılan “Avm Ziyaretçisi Büyüteç Altında IV” araştırması sonuçları 10 Ocak 2013 Perşembe günü AYD tarafından Conrad Otel’de düzenlenen “Algı Konferansı”nda detaylı olarak açıklandı.
Konferans, AYD üyeleri, perakende sektörü temsilcileri, danışmanları, tedarikçileri, diğer ilgililer ve medya temsilcilerinin geniş katılımıyla gerçekleştirildi.
"Büyümeye Dikkat"
AYD Algı Konferansı IV, AYD Başkanı Hakan Kodal’ın açılış konuşmasıyla başladı. AYD'nin kurulduğu gündem itibaren büyüdüğüne dikkat çeken Kodal, sektörün yüzde 60'ını kapsadıklarını söyledi. 2012 yılı faaliyetleri hakkında bir değerlendirme yapan Kodal, AVM'ler için çok büyük önem arzeden otopark probleminin çözülmesi için İstanbul Büyükşehir Belediyesi'yle iletişim halinde olduklarını belirtti. Yeni dönem hedeflerinden de bahseden Kodal, AVM sektörüne ışık tutacak birçok konferans ve toplantının müjdesini verdi. Sektöre uyarılarda bulunan Kodal, projelerde yatırımcıların, perakendecilerin ve tüketicilerin daha seçici olması gerektiğini belirterek açılış konuşmasını sonlandırdı.
Konferansın ilk konuşmacısı özel olarak davet edilen ‘Tüketicinin Erkan Abisi’ Erkan Çelebi oldu. Daha araştırma sponsoru GfK Türkiye’nin Genel Müdürü Fulya Durmuş’un konuşmasının ardından İş Geliştirme Yöneticisi Hakan Döngel ve Kalitatif Araştırmalar Proje Yöneticisi Yeşim Yaşa’nın sunumlarıyla sürdü. Araştırma, Konferansın araştırma sponsoru GfK Türkiye uzmanlarınca detaylarıyla tüm katılımcılara sunuldu ve yorumlandı.
Kalitatif ve kantitatif tekniklerden birlikte faydalanılarak yapılan araştırma için kantitatif araştırma kapsamında Türkiye genelinde 20 ilde, 1.565 kişiyle yüz yüze görüşüldüğü ve “GfK Shopper Matrix” modeli kullanıldığı açıklandı. Kalitatif aşamada ise “GfK Sociolog.dx” modeli kullanılarak değişik segmentlerdeki alışverişçi iç görüleri online platformda irdelendiği belirtildi.
Konferans GfK CEE-META (Orta ve Doğu Avrupa & Ortadoğu – Türkiye – Afrika) Bölgesel Takım Lideri / INCOMA GfK Genel Müdürü Tomas Drtina’nın ‘Yeni Nesil Alışverişçilerin Perakendeciler Ve AVM’ler Üzerindeki Etkileri’ konulu konuşmasıyla sona erdi.