Yapımına 1976 yılında başlanan, bugüne kadar 21 hükümet eskiten
ve kaderine terk edilen Ayaş Tüneli samanlık oldu. Bugünün şartlarında 1 milyar
dolarlık bir yatırımın bugün bölge halkınca samanlık ve depo olarak
kullanılmasını "inanılmaz" olarak değerlendiren Ayaş Belediye Başkanı Ali
Başkaraağaç, "Yatırımı tamamlamayarak dünyanın en pahalı samanlığını halkımıza
kazandıran yetkililere teşekkür ediyorum" dedi.
İstanbul-Ankara arasını hızlı trenle iki saate indirebilecek
Ayaş Tüneli’nin tamamlanmamasının her gün trajik bir sonucuyla karşılaştıklarını
belirten Başkaraağaç, "Yetkililere ve ilgili bakana sesleniyorum. Türkiyemizin
güçlü olması için başlayan yatırımların devam etmesi gerekiyor. Bu tünel
görmezden gelinmemeli" ifadesini kullandı. 10 bin 500 metrelik Ayaş Tüneli’nin 8
bin 500 kilometrelik kısmı tamamlandı ve yıllardır 2 kilometrelik kısmı
tamamlanamadığı için aktif hale getirilemiyor.
Karayolu rantı iddiası
Ayaş Belediye Başkanı Ali Başkarağaç geçtiğimiz günlerde Ankara
Hürriyet’e yaptığı açıklamada tünelin bitmesi halinde hızlı trenle Ankara
İstanbul arasının iki saate ineceğini söyleyerek şu iddiayı gündeme
getirmişti:
"Büyük otobüs firmalarının bu tünelin tamamlanmaması için
hükümete baskı yaptığı duyumlarını alıyoruz. Çünkü Çayırhan’daki devam tüneli
tamamlandı. Buranın da bitmesiyle hızlı trenle İstanbul-Ankara arası iki saate
inecek ve vatandaşın ulaşım tercihleri değişecek. Ama birileri para kazanırken
kaybeden Türkiye olacak."