Ayaş Tüneli Samanlık Oldu



Yapımına 1976 yılında başlanan, bugüne kadar 21 hükümet eskiten ve kaderine terk edilen Ayaş Tüneli samanlık oldu. Bugünün şartlarında 1 milyar dolarlık bir yatırımın bugün bölge halkınca samanlık ve depo olarak kullanılmasını "inanılmaz" olarak değerlendiren Ayaş Belediye Başkanı Ali Başkaraağaç, "Yatırımı tamamlamayarak dünyanın en pahalı samanlığını halkımıza kazandıran yetkililere teşekkür ediyorum" dedi.

İstanbul-Ankara arasını hızlı trenle iki saate indirebilecek Ayaş Tüneli’nin tamamlanmamasının her gün trajik bir sonucuyla karşılaştıklarını belirten Başkaraağaç, "Yetkililere ve ilgili bakana sesleniyorum. Türkiyemizin güçlü olması için başlayan yatırımların devam etmesi gerekiyor. Bu tünel görmezden gelinmemeli" ifadesini kullandı. 10 bin 500 metrelik Ayaş Tüneli’nin 8 bin 500 kilometrelik kısmı tamamlandı ve yıllardır 2 kilometrelik kısmı tamamlanamadığı için aktif hale getirilemiyor.

Karayolu rantı iddiası

Ayaş Belediye Başkanı Ali Başkarağaç geçtiğimiz günlerde Ankara Hürriyet’e yaptığı açıklamada tünelin bitmesi halinde hızlı trenle Ankara İstanbul arasının iki saate ineceğini söyleyerek şu iddiayı gündeme getirmişti:

"Büyük otobüs firmalarının bu tünelin tamamlanmaması için hükümete baskı yaptığı duyumlarını alıyoruz. Çünkü Çayırhan’daki devam tüneli tamamlandı. Buranın da bitmesiyle hızlı trenle İstanbul-Ankara arası iki saate inecek ve vatandaşın ulaşım tercihleri değişecek. Ama birileri para kazanırken kaybeden Türkiye olacak."