Avrupa'nın Seramik Üssü Türkiye, Dünya Pazarında Liderliği Hedefliyor



Türk seramik sektöründeki üretici kuruluşları ve dernekleri tek çatı altında toplayan "Seramik Federasyonu" sektörü değerlendirmek ve 2007 hedeflerini açıklamak üzere üyeleri ile 08 Aralık tarihinde bir araya geldi. Gecede, geleneksel olarak verilen ödülü bu yıl İbrahim Polat aldı. İbrahim Polat, ödülünü, Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Nafiz Özak'ın elinden aldı.

Endüstriyel anlamda seramik üretimine 1950'li yıllarda başlayan Türkiye, dünyanın önde gelen seramik kaplama malzemeleri ve sağlık gereci üreten ülkeleri arasında ihracat rakamları ve üretim kapasitesi ile hızla yükseliyor. Modern teknoloji yatırımları ve yüksek kalite avantajları ile 2,5 milyar dolara ulaşan üretim kapasitesi, Türk seramik sektörünün dünya pazarlarındaki rekabet gücünü artıyor.

Türkiye, 2006 yılında seramik kaplama malzemelerinde 310 milyon metrekareye, seramik sağlık gereçlerinde 24 milyon parçaya ulaşan kurulu kapasitesiyle ve 100 milyon metrekareye ulaşan seramik kaplama malzemeleri ihracatı ile, 9 milyon parçaya ulaşan seramik sağlık gereçleri ihracat rakamlarıyla dünyadaki en büyük üretici ülkeler arasındaki yerini aldı. Üretiminin kaplama malzemelerinde yüzde 50'sini, sağlık gereçlerinde yüzde 60'ını ihraç eden sektör, kaplama malzemelerinde dünya beşinciliğine, sağlık gereçlerinde ise Avrupa'nın en büyük ihracatçısı konumuna ulaştı.

Adnan Polat
Seramik Federasyonu Başkanı Adnan Polat, gecede yaptığı konuşmada Türkiye seramik sektöründeki gelişmeleri değerlendirdi:

"Ülkemizin seramik üretiminde kullanılan hammaddeler bakımından zengin bir ülke olması, yetişmiş insan gücünün yanı sıra son yıllarda teknolojiye yapılan yatırımlar ile dünyada söz sahibi olduk. Seramik sanayi ülkeye olan katma değeri açısından ülkemizin en önde gelen sektörlerinden biridir. Tamamına yakını yerli girdilerle hazırlanan ürünlerimiz ihracatta ülkemize %90 oranında net katkı sağlamaktadır.

Seramik kaplama malzemeleri ve sağlık gereci pazarlarına coğrafi yakınlığı firmalarımızın uluslararası pazarlarda genişlemesini sağlıyor. Uluslararası pazarlarda ülkelerin kendilerine özgü beğenilerini ve alışkanlıklarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirdiğimiz üretimle yabancı rakiplerimize oranla önemli bir avantajı da yanında getiriyor."