Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Bilgi Teknolojileri Kurumunda (BTK), Bakanlığın “2018 yılı değerlendirmesi ve 2019 yılı hedefleri”ne ilişkin düzenlenen basın toplantısına katıldı.
Turhan burada yaptığı açıklamada Kuzey Marmara Otoyolu ile İstanbul-İzmir Otoyolu sözleşmelerinde yılda bir defa tutarın belirlendiğine işaret ederek, “Bununla ilgili 2018’de yaşanan aşırı kur değişikliği nedeniyle firmalar bize müracat etti. Biz de bunu Hazine ile inceliyoruz. Burada mağduriyetin giderilmesi adına hem kamunun hem de görevli şirketin hak ve hukukunu koruma adına Hazine’deki arkadaşlarımızla nasıl bir çözüm yapılacağı konusunda çalışmalar devam ediyor” değerlendirmesinde bulundu.
"Görevli şirketler yüksek faiz ödemekle karşı karşıya"
Bakan Turhan, Avrasya Tüneli ile ilgili olarak gündeme gelen zam iddialarına ilişkin olarak da şunları söyledi:
“Yılda iki defa belirleniyor. Kur değişikliği nedeniyle firmalarımız bize müracaat etti. Biz de Hazine’deki arkadaşlarımızla inceliyoruz. Görevli şirketler yüksek faiz ödemekle karşı karşıya. Bunun üzerinde çalışıyoruz.”
Binali Yıldırım "2019'da zam yok" demişti
TBMM Başkanı ve AKP İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Binali Yıldırım geçen gün canlı yayında yaptığı açıklamada Avrasya Tüneli’ne yılbaşına kadar zam yapılmayacağını açıklamıştı. Avrasya Tüneli’nde fiyatların bu sene sonuna kadar aynen devam edeceğini söyleyen Yıldırım, “(Gebze-Halkalı banliyö hattı) Benim edindiğim bilgi, Mart ayının 10’undan itibaren yolculu seferlere başlayacak hale gelecek” ifadelerini kullanmıştı.
Zam sehven açıklaması
Sözcü'de yer alan habere göre 31 Ocak’ta Avrasya Tüneli resmi sitesinde yer alan bir duyuru ile Avrasya Tüneli tek yön geçiş ücretlerinin otomobiller için 32.10 TL, minibüsler için 48.10 TL’ye çıkarıldığı bildirilmişti.
Aynı günün akşam saatlerinde ise Ulaştırma Bakanlığı da bir açıklama yaparak Avrasya Tüneli geçiş ücretlerinde artış yapılmadığını, yeni ücret tablosunun siteye sehven konulduğunu açıklamıştı.
1.2 milyar dolara yapıldı
Toplam 1. 2 milyar dolara mal olan Avrasya Tüneli yap işlet devret modeli ile hizmet veriyor. Tünelin işletmeciliğini 22 yıl daha, Türkiye’den Yapı Merkezi ve Güney Kore’den SK E&C şirketlerinin ortak kurduğu Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım AŞ (ATAŞ) yapacak. Avrasya Tünelinde yıllık 25.6 milyon araç Hazine garantisi verilmiş durumda.