Müstakil Sanayici ve İş Adamları Derneği
(MÜSİAD), bünyesinde faaliyetlerine devam eden Genç Müsiad
Ankara Şubesi, üyelerinin kişisel gelişimi ve kendilerine model
edinmeleri amacı ile düzenlediği Tecrübe Paylaşım toplantılarına bir yenisini
daha ekledi. Acity Yönetim kurulu Başkanı Birol Ceyhan’ın konuk
olduğu, AVM’lerin Gelişimi ve Potansiyeli başlıklı seminerde,
alışveriş merkezlerinin ortaya çıkışı ve Türkiye’deki yapılanmaları hakkında
bilgilere yer verildi. Ankara’nın ticari potansiyelinin çok yüksek olduğuna
değinen Ceyhan, tüketimin arttığı Başkent’te yeni AVM’lere ihtiyaç olduğu
yorumunu yaptı.
2020 yılında Ankara’da 100 AVM olsa bile her birinin ayakta kalacağına
inandığını söyleyen Ceyhan, “Gardolaplarımız her geçen gün genişliyor,
elektronik gereçlere olan ihtiyaçlar ve talepler artıyor. Tüketim oranlarının
yüzde yüzün üzerinde artış göstermesi AVM’nin işlerliğini arttırıyor. Bu arz
talep doğrultusunda da yeni AVM’lere ihtiyaç doğuyor. Tüketim artışı var olduğu
sürece alışveriş merkezleri de var olcaktır” dedi.
Çalışan kadına yılda 15 ayakkabı
Eskiden, Türkiye şartlarında marka olan bir ürünü alabilmek için gelir
düzeyinin yüksek olması şartı varken, günümüzde her kesimden müşterinin, her
markaya kolayca ulaşabildiğine dikkat çeken Ceyhan, şunları söyledi:
“Türkiye’de çalışan bir kadının yılda ortalama 15 ayakkabı satın aldığı
tespit edilmiştir. Bu ürünlerin de neredeyse yarısı marka sınıfına giren
ürünlerdir. Yani hem tüketim artmıştır, hem de bu doğrultuda ulaşılabilirlik
kolaylaşmıştır. İşte bu gerçeklikle düşünüldüğünde, Türkiye AVM çöplüğüne
dönüşmeyecektir, demek yanlış olmaz.”