İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, Şişli’deki Harbiye İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenlenen Ulaşım Çalıştayına katıldı. İmamoğlu’na Şişli Belediye Başkanı Muammer Keskin eşlik etti.
Çalıştayın açılış konuşmasını yapan İmamoğlu “Ulaşım İstanbul’un bir numaralı konusu. En ön sırada tartışılması konuşulması gerekiyor. Bunu İstanbul halkı talep ediyor. Çözüm bulma zorunluluğumuz olan konu. Bu güncel sorunları duşunda başka konuşlarımızda var. Aklımızdan asla çıkarmamamız gereken konular. 16 milyon İstanbullunun konusu.” dedi.
Cumhuriyet’te yer alan habere göre; konuşmasında paydaşların katılımının önemli olduğunu vurgulayan İmamoğlu, “Büyükşehir Belediyesi’nin sorumlu olduğu 165’e 45 kilometrelik alanda günlük yolculuk sayısı, 2018 yılı itibariyle 31,7 milyondur. Bu muazzam bir sayı ve 2023 yılında günlük yolculuk sayısının daha da artarak 36,8 milyona ulaşması bekleniyor. İstanbul’un bir yakasından ötekine toplam geçiş yolculuğu sayısı 2000 yılında 962 bindi. 2018 yılı itibariyle bu sayı 2,15 milyonu buldu. 2023 yılında ise toplam yaka geçiş yolculuğu sayısının 3,90 milyonu bulacağı hesaplanıyor. Büyükşehir Belediyesi’nin sorumluluk alanı içerisinde 36 bin kilometrelik yol ağı bulunuyor. Bu yollarda her gün ortalama 306 yeni araç trafiğe katılıyor. Bütün bu veriler de gösteriyor ki, İstanbul’da ulaşımın, yolculuk sayısı gibi, araç sayısı gibi belli başlı parametreleri sürekli ve hızlı bir biçimde büyüyor. Bu nedenle, ulaşımda çözümlerin mutlaka sağlam bir gelecek perspektifi içermesi ve sürdürülebilir olması şart.” ifadelerini kullandı.
“Erişilebilirliği artıracağız”
İstanbul Ulaşım Stratejisi planının 6 temel hedefini açıklayan İmamoğlu maddeler halinde şunları söyledi:
“- Sürdürülebilir olmasını hedefliyoruz. Toplu taşıma sistemlerine dönülmeli.
-Toplu taşımada entegrasyon ve erişilebilirliği arttırmalıyız.
-Şehrin ihmal edilmiş bölgelerinde ulaşımı erişilebilirliği kazandırmalıyız.
- Denizyolu taşımacılığının kapasitesini ve toplu ulaşım içindeki payını artıracağız.
-Akıllı ulaşım sistemlerini ve ulaşım altyapı uygulamalarını artırarak, trafiğin etkin yönetilmesini sağlayacağız.
-Karayolu sistemleri altyapısını güçlendireceğiz ve sürdürülebilir kılmayı sağlayacağız.”
İmamoğlu, ulaşımın insani boyutunu da göz önünde bulundurduklarını kaydederek “Yürünebilir, konforlu, güvenli yaya bölgeleri ve meydanların yaratılması; Engelli, yaşlı, çocuklar gibi dezavantajlı grupların ulaşım sistemlerinden daha kolay yararlanabilmesi; Durak ve istasyonlarda insan odaklı, tüm yurttaşlarımızın erişimine açık, güvenlik kriterlerine uygun bir tasarım yapılması; elbette İstanbulluların ulaşım harcamalarının azaltılması da hedeflerimiz arasındadır. İstanbul’un ulaşım sorunlarını, bu ülkenin, bu şehrin zaten dar olan kaynaklarını israf ederek çözemeyiz. Elimizdeki değerleri en verimli şekilde kullanmanın yollarını bulmalıyız” dedi.
“Atatürk Havalimanı tekrar ele alınmalı”
İstanbul’un ulaşım sorunlarını, bu ülkenin kaynaklarını israf ederek çözemeyeceğini söyleyen İmamoğlu özetle şunları söyledi: “Elimizdeki değerleri en verimli şekilde kullanmanın yollarını bulmalıyız. Örneğin, Atatürk Havalimanının kapatılması konusunun mutlaka yeniden ele alınması gerektiğine inanıyorum. Atatürk Havalimanını da yeni bir tanımlama içerisinde, İstanbul’un diğer iki havalimanıyla entegre bir biçimde çalıştırabiliriz. Köklü bir tarihe sahip, değerli bir yatırım olan Atatürk Havalimanında halihazırda çok ciddi fiziki imkanlar ve ekipmanlar bulunmaktadır. Bunlar heba edilmemeli, milli servetimiz korunmalıdır. Üstelik Atatürk Havalimanı raylı ulaşım hattıyla entegre olması nedeniyle de önemli avantajlara sahiptir. Atatürk Havalimanından en verimli şekilde yararlanmanın yolunu hiçbir önyargıya kapılmadan bulmalıyız. Bu şehrin çocuklarına kadınlarına erkeklerine sesleniyorum. Artık hepimiz, kurallara uymadıkça bu büyük sorunu çözemeyeceğimizi anlamak zorundayız.İstanbul’un ulaşımını planlayıp yönetenler bilimin, demokrasinin, hukukun kurallarına istisnasız uymalıdırlar.”