Asrın Projesi" olarak nitelendirilen Marmaray, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından, Cumhuriyet'in 90'ıncı yılının kutlanacağı 29 Ekim 2013'te Ankara-İstanbul Hızlı Tren Hattı ile eş zamanlı olarak açılacak. Dünya Gazetesi'nin haberine göre Marmaray Projesi için bu yıl, 1 milyar 504 milyon 140 bin lira harcanması planlanıyor.
76 kilometre olan Marmaray Projesi'nin Ayrılık Çeşme'den Kazlı Çeşme'ye kadar Marmaray'ın esasını teşkil eden 13,6 kilometrelik bölüm tamamen yerin altından ve İstanbul Boğazı'nın tabanına yerleştirilen tüplerden oluşacak. "Asrın Projesi" olarak gösterilen ve 150 yıllık geçmişe sahip Marmaray, Cumhuriyet'in ilanın 90'ıncı yılının kutlanacağı 29 Ekim 2013 tarihinde, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Hattı ile eş zamanlı olarak Başbakan Erdoğan tarafından hizmete açılacak.
Marmaray Projesi'nin tamamlanması için denizin yaklaşık 60 metre altındaki tünellerde 3 vardiya olarak 24 saat çalışma devam ediyor.Toplam 13 bin 558 metre tünel (1.387 metre batırma tüp), 63 kilometre banliyö hat, üçüncü hat ilavesi, üstyapı ve elektromekanik sistem yenilenmesi demiryolu aracı imali yapılacak olan projenin, 8 milyar 68 milyon 670 bin lirası kredi olmak üzere toplam maliyetinin 9 milyar 298 milyon 539 bin lirayı bulması bekleniyor. 2004 yılında inşaat işlerine başlanan projede, bugüne kadar 4 milyar 514 milyon 343 bin lirası kredi olmak üzere 5 milyar 192 milyon 158 bin lira harcama yapıldı. 2013 yılında ise 1 milyar 304 milyon 665 bin lirası krediden karşılanmak üzere 1 milyar 504 milyon 140 bin lira harcanması planlanıyor.Bu yıl yapılacak harcamanın 36 milyon 320 bin lirası mühendislik ve müşavirlik hizmetlerine, 731 milyon 631 bin lirası demiryolu boğaz tüp geçişine, 501 milyon 884 bin lirası Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatlarının iyileştirilmesi ve elektromekanik sistemleri işine, 234 milyon 305 bin lirası ise demiryolu aracı imalı için harcanması hedefleniyor.