Arçelik’in ‘Eşit Sözlük’ Projesine Ödül



Arçelik’in toplumsal cinsiyet eşitliği çalışmaları kapsamında cinsiyetçi söylemlerin önüne geçmek üzere Dünya Kadınlar Günü’nde hayata geçirdiği “Eşit Sözlük” projesi, birinci yılını doldurmadan uluslararası alanda iki önemli başarıya imza attı. Eşit Sözlük, Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği (IPRA) tarafından “Kurumsal Sorumluluk” kategorisinde “Altın Küre” ödülüne layık görüldü. IPRA Altın Küre Ödülleri, halkla ilişkiler alanında dünyanın en prestijli ödülleri arasında kabul ediliyor. Proje, iş dünyasının en saygın ödül programlarından Stevie Awards 2018’de de “Avrupa’da Yılın En İyi Kurumsal Sosyal Sorumluluk Programı” kategorisinde gümüş ödül kazandı.

Reklam Goruntulenme Bolumu


Bilgisayar ve mobil cihazlarda kullanılabilen Eşit Sözlük klavye uygulaması, cinsiyetçi ifadeler kullandığında uyarıyor ve alternatif söylemler öneriyor. Yani, dil veya el sürçse bile, Eşit Sözlük eşitliyor.



“Projenin kısa sürede ulaştığı başarı bizleri gururlandırıyor”
Alanında dünyanın en prestijli ödüllerini almaktan mutluluk duyduklarını dile getiren Arçelik Kurumsal İletişim Direktörü Zeynep Özbil, şunları söyledi: “Toplumsal iletişimde eşitliği sağlamak için dilde cinsiyetçiliği engellememiz gerektiğine inanıyoruz. Bu anlayışla hayata geçirdiğimiz Eşit Sözlük, farkındalık yaratmakla kalmayıp teknolojiyi kullanarak çözüm de sunuyor. Proje için yürütülen çalışmalarla dijital kanallar üzerinden toplam 20 milyon kişiye ulaştık. Lansman filmimiz toplam 6,5 milyon kişi tarafından izlendi. Mobil uygulamamız Türkiye’de 20 bine yakın kişi tarafından kullanılıyor. Eşit Sözlük veri tabanındaki söylemler, kullanıcılardan gelen önerilerle şu ana kadar yüzde 20 oranında arttı. Projenin kısa sürede ulaştığı başarı bizleri gururlandırıyor ve toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlama yolculuğumuzda umut veriyor.”