Arazileri Aldık, 1 Milyar Dolarlık Yatırım Yapacağız

Eskişehir’de kendi yatırımı olan alışveriş merkezi Espark’ı kısa sürede bitirmeyi hedefleyen Alman alışveriş merkezleri yatırım ve yönetim şirketi Ece Grubu, Espark’dan sonra Türkiye’de iki tane daha yatırım yapmayı planlıyor. Her biri 200 milyon dolar değerinde olacak projeler birkaç ay içinde açıklanacak. Ece Grubu’na bağlı olarak faaliyetlerini yürüten Ece Türkiye, Türkiye’de MetroCity, Beylikdüzü Migros, CarrefourSA Maltepe Park ve Town Center’in aralarında bulunduğu 6 alışveriş merkezinin yönetimini de yapıyor.

Küçük şehirlerle de ilgili: Ece Grubu CEO’su Alexander Otto, Espark’ın bitmesinin ardından iki yeni proje daha başlatacakların bildirerek, 5 yıl içinde Türkiye’ye 1 milyar dolarlık yatırım yapacaklarını söyledi. Her biri 200 milyon dolarlık değerde olacak projelerin arazi izinlerini aldıklarını dile getiren Otto, ancak projelerin netleşmesinden sonra açıklama yapabileceklerini belirtti. Otto, İstanbul’un kendileri için ilginç bir şehir olduğunu ancak Ankara, İzmir gibi büyükşehirlere de odaklanacaklarını dile getirerek, 500 bin nüfusu olan küçük şehirlerle de ilgilendiklerini kaydetti."Türkiye ekonomisi çok hızlı büyüyor, pazar bizim için çok çekici. Birçok küçük şehirle de ilgileniyoruz" diyen Otto, Türkiye’de kişi başına düşen alışveriş merkezi yoğunluğunun düşük olması nedeniyle hálá büyüme alanı bulunduğunu vurguladı.

Her merkez başarılı olamaz: Otto, Türkiye’de bazı alanların potansiyel olarak darlaştığını, her yapılan alışveriş merkezinin başarılı olamayacağını kaydederek, "İstanbul’da bazı bölgelerde birikme var. Çok büyük alışveriş merkezleri yapılıyor. Ama hepsinin başarılı olacağından emin değilim. Gelecekte doğru yeri seçenler başarılı olacak" diye konuştu. Alışveriş merkezlerinin Türkiye’de hayatın bir parçası haline gelmeye başladığına işaret eden Alexander Otto, Türkiye’deki alışveriş merkezi sektörüyle ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: "Büyümek için Türkiye’de hala alan var. Alışveriş merkezlerinde fonksiyonel olarak sorunlar olabiliyor. Bazen teşhirleri güzel olmuyor. Ama Türkiye bu alanda Doğu Avrupa ülkelerinden ilerde. Son altı yıl içinde Türkiye’de alışveriş merkezlerinde ciddi büyüme oldu. Bu alanda sadece iyi yatırım yapmak yeterli değil, başarılı olmak için iyi yönetmek de gerekiyor."

Gayrimenkule gözü kapalı girmeyin

Alexander Otto, Türkiye’deki gayrimenkul sektörünü de değerlendirerek, yatırımcıların gözü kapalı bir şekilde bu sektöre yatırım yapmasını eleştirdi. "Birkaç yıldır ekonomik büyüme iyi oldu. Ama dikkatli olunmalı" diyen Otto, şöyle konuştu: "Gözü kapalı bir şekilde gayrimenkul ve alışveriş merkezi sektörüne girilmemeli. Türk yatırımcıların yanlış projelere çok fazla para yatırmamaları gerekir. Avrupa’da da ilk başta gayrimenkul balonu oluşmuştu. Daha sonra sektörde dengeler oturdu."

Türkiye’de hayatta kalabilmek için uzun vadeli bakış gerekiyor
Alman alışveriş merkezi yatırım ve yönetim şirketi Ece Grubu’nun CEO’su Alexander Otto, Türkiye’de ekonominin son yıllarda hızlı büyüdüğünü belirterek, Türk ekonomisiyle ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: "Türkiye’yi, AB ülkeleriyle karşılaştırınca büyümede daha iyi sonuçlar aldığını görüyoruz. Türkiye ekonomide iyi bir resim çiziyor. Ama yine iniş çıkışlar olabilir. 2000’den beri Türkiye’deyiz, krizleri atlattık ve operasyonumuza devam ettik. Ekonomideki iyileşme bizi güvenli kıldı. Türkiye’de, hayatta kalabilmek için sabırlı olmanız ve ülkeye uzun vadeli bakmanız gerekiyor. Gelecekteki projeler konusunda pozitifiz."