Antalya-Alanya Manyetik Hızlı Tren Projesi



EoroRapidTR adlı şirketin geliştirdiği manyetik hızlı tren projesi ile 135 kilometre uzunluğundaki Antalya-Alanya arasının ortalama 475 kilometre hızla 38 dakikaya inebileceği belirtildi.

Antalya Gazeteciler Cemiyeti'nde, Alman ortaklarıyla basın toplantısı düzenleyen EoroRapidTR A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ertan Develik, manyetik bir hava akımı içinde süzülen teknolojinin 1937 yılında geliştirildiğini ancak sadece Şangay'da 31 kilometrelik bir hatta uygulandığını söyledi.

Alman firması EoroRapid'in patent hakları Siemens ve Thyssen/Krupp banyesinde olan transrapid manyetik hızlı tren sistemini dünya çapında projelendirmeye, finanse ve inşa etmeye yetkili olduğunu ifade eden Develik, projeyi 2008 yılında eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a sunduklarını bildirdi. Antalya-Alanya arasında her 400 metrede bir özel kamera ile fotoğraf çektiklerini belirten Develik, ''Herhangi bir partinin seçim öncesi reklamını yapmak amacında değiliz. Amacımız ülkeye yararlı olacak bir projeyi kazandırmak'' dedi.

Projeyi yap-işlet-devret modeliyle hayata geçireceklerini ve ihale sürecini beklediklerini anlatan Develik, ''Hükümetimizden tek kuruş para çıkmayacak. Fabrika çıkışından itibaren 80 yıl garantisi var'' diye konuştu.

Türkiye genelinde Ankara merkezli toplam 26 güzergah belirlediklerini vurgulayan Develik, Yıldırım'ın tavsiyesiyle projeyi ilk olarak Antalya-Alanya arasında hayata geçirmeyi planladıklarını kaydetti.

Hızlı trenin saatte, Antalya-Alanya arasındaki 135 kilometrelik mesafede ortalama 475 kilometre hızla gideceğini ve 550 kilometre hıza kadar çıkacağını söyleyen Develik, projeyi 750 kilometre hıza göre planladıklarını vurguladı. Karayoluyla iki saatte katedilen Antalya-Alanya arasının bu şekilde 38 dakikaya kadar ineceğini vurgulayan Develik, trenin hızının bin kilometre hıza ulaşmasının mümkün olabildiğini savundu.

Develik, Türkiye'yi ağ gibi örecek bir manyetik hızlı tren sistemi projesi geliştirdiklerini hatta Edirne'den, Bulgaristan'ın Sofya kentine ulaşacak bir hattın iznini aldıklarını ifade ederek, ''Bu da demek ki, ülkemizi AB'ye saatte 500 km süratle sokacağız. Bu, uçaktan daha hızlı bir sistem. Edirne'den saat 08.00'de yola çıkan bir kişinin Erzurum'a gidip işlerini hallederek, Konya'daki askerlik arkadaşını ziyaret edip, saat 20.00'de eve dönmesi mümkün'' diye konuştu.

Projenin gerçekleşmesi halinde dünyanın en uzun hattının Antalya'da inşa edileceğini belirten Develi, bu sistemle seyahat etmek için Şangay'a giden yaklaşık 1.5 milyon turistin de Antalya'ya geleceğini anlattı.

Brezilya ve Avrupa ülkelerinde de projeyle ilgili çalışmaların sürdüğünü anlatan Develi, transrapidin belli başlı yedek parçaları ile vagonlarının Türkiye'de imal edileceğini ve 15 bin kişiye yapım aşamasında istihdam sağlanacağını söyledi.

Antalya Alanya arasındaki proje maliyetinin 5.5 milyar Avro olduğunu dile getiren Develi, günlük 20 bin kişinin taşınmasının planlandığını kaydetti. Her 15 dakikada bir yapılacak seferle 5 vagonda 100'er kişinin seyahat edebileceğini bildiren Develi, yolcularla birlikte 12 konteynırın da aynı anda taşınabileceğini vurguladı.

Develi, seçimden sonra ihale açılmasını beklediklerini kaydederek, 6 yıl içinde projenin hayata geçeceğini anlattı.

Antalya Havalimanı, Serik, Manavgat ve Alanya duraklarının yapılacağı hattın 6-20 metre yüksekliğindeki beton platform üzerine kurulacak manyetik hatta ilerleyeceğine işaret eden Develik, istenilmesi durumunda Side ve Gazipaşa Havalimanı'na kadar hattın uzatılabileceğini bildirdi.