Ankastre Krizin Yıldızı Oldu



GFK araştırma şirketinin ankastre ürünler çalışmasına göre, ekonomik krizin etkisiyle geçen yıl beyaz eşya sektörü küçülürken, ankastre ürünlerin satışları, bir önceki yıla göre yüzde 23.5 arttı. Beyaz eşya sektörü Ocak-Ekim 2009 döneminde bir önceki yıla göre yüzde 4 küçülürken talep kayması, ankastre ürünlerin satışını yüzde 23.5 oranında artırdı. Buna göre, 2008'in Ocak- Ekim döneminde sektörde satılan her 100 büyük beyaz eşyanın 3.2'sini ankastre ürün oluştururken, 2009'un aynı döneminde ankastre ürünlerin payı yüzde 4.1'e yükseldi. Ankastre ürünlerde en çok 'A' ve 'B' enerji sınıfı ürünler tercih edildi.