Ankaralı Mimarlar "Contemporary" Sergisi ile Floransa'da



Floransa Belediyesi’nin desteğiyle, Giuseppe Oliverio’nun organizasyonu ve mimar Orçun Ersan’ın küratörlüğünde, 14-19 Eylül 2010 tarihleri arasında Floransa'daki Limonaia di Villa Strozzi’de devam edecek olan “Contemporary” (Güncel) mimarlık sergisinde, Ankaralı 6 mimarlık pratiğinin projelerine yer veriliyor. Sergi; ACE Mimarlık, A Tasarım Mimarlık, Çağ Mimarlık Atölyesi, Hayalgücü Tasarım, Öncüoğlu + ACP Mimarlık Şehircilik ve VEN Mimarlık'ın projelerini bir araya getiriyor. Mimarlık sergisine, konferanslar ile müzik ve dans gösterilerinden oluşan bir etkinlikler dizisi eşlik ediyor.

Mimarlık sergisinin açılış gününde, dün (14 Eylül), Prof. Franco Cardini’nin açılış konuşması takiben, Mimmo Lo Turco’nun “Istanbul” ve Alessandra Toni’nin “Ankara e l’Anatolia” (Ankara ve Anadolu) adlı fotoğraf sergileri de ziyarete açıldı.

Etkinlik dizisinin bugünkü (15 Eylül 2010) programını küratör Orçun Ersan’ın sunumunu takiben gerçekleştirilen iki konferans oluşturuyor. Celal Abdi Güzer’in “Ara Çizgide Mimarlık: Çağdaş Olanda Bağlamın Sınırı” (Attraverso l’architettura : i limiti della contestualità in contemporanea) başlıklı sunumunu, İlhan Kesmez'in “Çeperin Dışında Özgün Olmak” (Essere individuo fuori dalle periferie) başlıklı konuşması izliyor.

Etkinliğin üçüncü gününde yarın (16 Eylül 2010), Ziya Tanalı’nın katılımı ile gerçekleşecek olan “Hacim Mekan Madde” (Volume Spazio Sostanza) temalı toplantının ardından, 18 Eylül Cumartesi günü, sırasıyla şu konferanslar izlenebilecek: 

“Tasarım”- Ali Osman Öztürk; “Hayalgücü” - İlhan Kesmez; “ACE” - Orçun Ersan; “Öncüoğlu” - Ebru Aras; “Güncel Ankara” - Neşe Gürallar. 

Etkinlikler, 19 Eylül Pazar günü yapılacak olan genel değerlendirme ile son bulacak. 

“Contemporary” Mimarlık Sergisi hakkında

Küratör Orhan Ersan tarafından kaleme alınan tematik açıklamada, “Contemporary” sergisinin, mimarlık ile “iletişim” kurumak için bir ortam yaratma girişimi olduğu belirtilerek; biraraya getirilen projelerin bu anlamda mevcut ve muhtemel tartışma ve değerlendirmelere farklı bir çerçeve sunarak mimarlığa dair bilginin yeniden üretilmesine aracılık etmiş olmayı hedeflediği ekleniyor. “Contemporary” sergisini herhangi bir manifesto, tarihsel bir seçki ya da bir ulusun mimarlığını temsil iddiasında olmadan; en yalın hali ile bahsi geçen bu altı mimarlık firmasının kendi mimari var oluşlarını paylaşma iradesi olarak görmek mümkün.