Ankara-Yozgat-Sivas Hızlı Tren Demir Yolu Hattı'nın Elmadağ
geçiş güzergahından itibaren incelemelerde bulunarak, Yozgat şantiyesine gelen
Devlet Demir Yolları (DDY) Genel Müdürü Süleyman Karaman,
buradaki görevlilerden çalışmalar hakkında brifing aldı.
Karaman, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Ankara-Yozgat-Sivas Hızlı Tren
Demiryolu'nun doğuyu, batıya bağlayan bir yol olduğunu, Türkiye açısından son
derece önem taşıdığını vurguladı.
Yüksek hızlı tren projesinin Türkiye'nin prestij projesi olduğunu anlatan
Karaman, Yozgat-Sivas arasındaki çalışmaların bitirilmesinin yeterli olmadığını,
Yozgat-Ankara arasının da ihalesinin yapılıp, tamamlanması gerektiğini
vurguladı. Ankara-Yozgat arasındaki karayolundan dolayı projede değişiklik
yapmak zorunda kaldıklarını anlatan Karaman, ''Yerköy Ankara projesi yapılmıştı,
ancak karayolu projelerinden dolayı bir değişiklik yapmak zorunda kaldık. Yeni
bir proje hazırladık. Bu yıl içerisinde Yerköy-Ankara arasını ihale edeceğiz''
diye konuştu.
Karaman, yapılan bu hattın dışında Ankara'dan Yozgat'a hızlı trenin gelmesi
için Elmadağ'ın geçilmesi gerektiğini ifade ederek, şunları kaydetti:
''Oranın projeleri bitmek üzere. Orayı inceledikten sonra burada yapılan
inşaatları kontrol ettik. Hakikaten Türkiye'de artık inşaatçılarda bu işi tam
kavramış diyebilirim. Yapılan yollar, gelişmiş ülkelerin yollarından daha iyi.
Buradan bir baktığınızda tünel, viyadük çok da güzel yapılmış, arkadaşlarımız bu
işi öğrendiler ve ben şu anda gelinen noktadan memnunum. Bizim hedefimiz 2014
yılında altyapıyı tamamen bitirmek, 2015 yılında rayları döşeyerek trenleri
çalıştırmak. Bunun için bütün arkadaşlar var gücüyle çalışıyorlar. Burada bu
tren Sivas'la kalmayacak devam edecek, doğuya doğru. Onun da şimdi proje
çalışmaları sürüyor, umarım bu sene belki yetişmez ama seneye orayı da ihale
edeceğiz. Böylece Sivas, hızlı trenle ilgili dağıtım merkezi olacak.''
Engebeli araziden dolayı çalışmaların zor olduğuna dikkati çeken Karaman,
artık hem mühendislerin hem de müteahhitlerin işi kavradıklarını, bu nedenle de
çalışmaların istenilen düzeyde aksamadan gittiğini vurguladı.
Karaman, Ankara-Kırıkkale-Yerköy arası hızlı tren projesi ihalesinin henüz
yapılmadığını da dile getirerek, şöyle konuştu:
''İhalesini tam yapıyorduk, bir karayolu projesi gündeme geldi. Dolayısıyla
karayoluyla, demiryolunun projeleri birbiriyle çakıştı. Yeni bir proje
oluşturduğumuz için orasını ihale etmedik. Ama bu sene Ağustosta bir kısmını,
Ekimde de bir kısmını ihale edeceğiz. Kırıkkale ile Yerköy arası düz bir alan,
dolayısıyla orası daha hızlı gidecek. Ama Elmadağ'da biraz zorlanacağız. Sonuçta
2014 yılına hepsi bitecek. Şu anda bizim programımızda Sivas-Erzincan var. Çünkü
o hattın 100 kilometrelik bir bölümü baraj altında kalıyor, onun için bu HES
projelerinden dolayı orasını öne aldık. 2012 yılında da Yerköy-Kayseri olabilir.
Şuanda gündemimizde birde İzmir var. Ankara-İzmir. İstanbul hızla gidiyor, yani
2013 yılı sonunda bitirmeyi planlıyoruz, bu sene Konya'yı ağustos ayı içerisinde
açacağız.''