Ankara-Niğde Otoyolu Arsa Fiyatlarını Uçurdu



Türkiye'nin kuzey ve güney bölgelerini birbirine bağlayan yaklaşık 324 kilometre uzunluğundaki Ankara-Niğde Otoyolu, şu anda dört saat olan Ankara ile Niğde arasındaki mesafeyi iki saate kadar düşürecek. Ekonomist dergisinden Levent Gökmen Demirciler'in haberine göre, projenin ve bağlantı yollarının tamamlanmasıyla, Edirne'den başlayıp İstanbul, Bolu, Ankara ve Pozantı üzerinden Adana'ya ve oradan Şanlıurfa'ya erişim sağlanabilecek.

Henüz tamamlanmayan otoyol, geçtiği bölgelerdeki arazilere son iki yılda değer kattı. Öyle ki Ankara Çankaya Dodurga'da 2016 yılında 200-250 TL/metrekare olan arsa fiyatları günümüzde 450-650 TL/ metrekarelere ulaştı.

Ankara ve Pozantı üzerinden Adana'ya ve oradan Şanlıurfa'ya erişim sağlanabilecek.

Henüz tamamlanmayan otoyol, geçtiği bölgelerdeki arazilere son iki yılda değer kattı. Öyle ki Ankara Çankaya Dodurga'da 2016 yılında 200-250 TL/metrekare olan arsa fiyatları günümüzde 450-650 TL/ merrekarelere ulaştı.

Ankara Gölbaşı Taşpınar'da 2016 yılında 150-200 TL/metrekare olan tarla fiyatları da 280-300 TL/metrearelere çıktı. Otoyol projesi, Ankara Gölbaşı-Acıkuyu Kavşağı, Acıkuyu Kavşağı-Alayhan Kavşağı, Alayhan Kavşağı-Gölcük Kavşağı güzergahları olmak üzere üç ana bölümden oluşuyor. Bağlantı yollarıyla birlikte, Konya, Aksaray, Kırşehir ve Nevşehir illerine de katkı sağlaması bekleniyor.

Ayrıca, Ankara-Niğde Otoyolu güzergahında yer alan Tuz Gölü, Derinkuyu, Göreme, Kapadokya gibi turizm odak noktalarına da kesintisiz olarak erişim kolaylığı sağlanabilecek.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Nereler değerlenecek?
TSKB Gayrimenkul Değerleme Özel Projeler Departmanı Yönetici Yardımcısı Bilge Sevilengül, otoyol proje güzergahının gündeme gelmesi ve inşaatının başlamasıyla birlikte projenin gayrimenkul değerleri üzerindeki etkisinin öncelikli olarak güzergah çevresindeki bölgelerde görülmeye başladığını söylüyor.

Sevilengül, Ankara-Niğde Otoyolu'nun başlangıç noktası olan Gölbaşı İlçesi'ne bağlı Hacılar Mahallesi, Karaali ve Oğulbey mahalleleri ve Şereflikoçhisar'ın gayrimenkul açısından bu projeden etkilenebilecek bölgeler olduğuna dikkat çekiyor. Bilge Sevilengül, projenin gündeme gelmesiyle birlikte bu bölgelerdeki gayrimenkul değerlerinde yüzde 20'lere varan artış yaşandığını vurguluyor.

Otoyol güzergahı dışında, Ahlatlıbel, incek, Taşpınar, Kızılcaşar, Beytepe, Alacaatlı, Dodurga, Tulumtaş, Koparan, Halaçlı, Şehitali, Fevziye, Ballıkuyumcu ve Karagedik gibi mahallelerin de projeden olumlu etkilenmesi ve bu projeyle birlikte bölge ekonomisinin canlanması öngörülüyor.

Ankara-Niğde Otoyolu'nun Kırşehir'e bağlanması planlanan kısmında yer alan İğdecik ve Gölhisar mahallelerinde de tarım arazisi niteliğindeki gayrimenkullerin değerinin olumlu yönde etkileneceği tahmin ediliyor.