Ulaştırma Bakanlığı ile TCDD, 'Ayaş
Tüneli ile Ankara-İstanbul Sürat Demiryolu Projesi'nin hayata geçmesi
için hummalı bir çalışma başlattı. 34 yıldır hayata geçirilemeyen ve yaklaşık 1
milyar lira harcandıktan sonra projenin 'uygulanabilir'
olmadığı gerekçesiyle yarım bırakılan Sürat Demiryolu Projesi'ne
Çinliler talip oldu. Çinli ve TCDD yetkilileri, hat üzerinde
yaptıkları ön çalışmayı tamamladı. Çalışmaya göre, hat 350 kilometre hıza uygun
şekilde inşa edilebilecek.
Proje için Devlet Demiryolları, Çinliler ile işbirliğine giderek detayları
Çinli uzmanlarla birlikte incelemeye aldı. Bir yandan da ayrıntılı yer etüdü ve
teknik çalışmalar başlatıldı. Çinli ve TCDD yetkililerince saha ve proje
üzerinde yapılan ilk incelemeye göre, hattın saatte 350 kilometreye uygun inşa
edilebileceği ortaya kondu. Ancak, teknik yönden çalışma halen neticelenmiş
değil. Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, hat üzerinde yapılması düşünülen 350
kilometrelik süratin yolun her noktasında söz konusu olmayacağını belirtiyor.
Yetkililer, Çinlilerin bu projeyi başarması ve hayata geçmesi halinde Ankara'nın
da İstanbul'un bir ilçesi gibi olacağına vurgu yaparak, "Bir yolcu, Ankara'dan
İstanbul'a, 1 saatten biraz fazla bir zaman içinde ulaşabilecek."
dedi.