Ankara-İstanbul arası seyahat süresini 3 saate indirecek Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesinde sona yaklaşılıyor. Altyapıda yüzde 95, üstyapıda yüzde 35 seviyesinde ilerleyen projenin 30 Eylül'de tamamlanması planlanıyor. Dünya Gazetesi’nin haberine göre 2023'e kadar Çin hükümeti ile yapılan çalışmalar sonuç verirse sürat demiryoluyla Bolu üzerinden Ankara-İstanbul arasının 1 saate indirilmesi planlanıyor. Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya hızlı tren projelerinin ardından Ankara-İstanbul hızlı tren projesinde de sona yaklaşılıyor. Proje kapsamında 30 kilometrelik tünel, 10 kilometrenin üzerinde de viyadükler tamamlanırken, balast yapımı, travers konulması ve ray döşenmesi işlemleri devam ediyor. Altyapıda yüzde 95, üstyapıda yüzde 35 seviyesinde gerçekleşme sağlanan proje çerçevesinde bine yakın makine ve 2 bin 600 kişi çalışıyor. Projede ayrıca Köseköy'den, Sapanca'dan sonra İzmit'e kadar da ayrı bir çalışma daha yapılıyor. 533 kilometrelik Ankara-İstanbul hızlı tren güzergahı önümüzdeki birkaç ay içerisinde hizmete girecek şekilde hazır hale gelecek ve test sürüşleri başlayacak. Hattın açılışı 29 Ekim'de Marmaray Projesi ile birlikte yapılacak.
Demiryollarına 45 milyar dolarlık bütçe
Demiryolu ulaşımını daha hızlı ve daha güvenli hale getirecek bu projeler için 2023'e kadar 45 milyar dolarlık bir bütçe ayrıldı. Söz konusu projeler kapsamında Ankara-İstanbul ulaşım süresinin hızlı trenle ilk önce 3 saate daha sonra 1 saate düşürülmesi hedefleniyor. Çin hükümeti ile yapılan çalışmalar sonuç verirse sürat demiryoluyla Bolu üzerinden Ankara-İstanbul arası 1 saate indirilmesi planlanıyor.
12 milyar dolar para harcanacak
Ankara-İstanbul hızlı tren hattı tamamlandığında Gebze'de Marmaray ile entegre olarak Avrupa ile kesintisiz yolcu ve yük taşımacılığı yapılacak. 533 km olan Ankara-İstanbul YHT projesinin tamamlanmasıyla seyahat eden yolcu içerisinde yüzde 10 olan demiryolu yolcu payı yüzde 78'e yükselecek. 2023 yılına kadar 2 bin 197 km hızlı tren hattı yapacak olan demiryolları, 74 adet hızlı tren seti dahil 12 milyar dolar harcayacak. İstanbul hızlı tren hatlarının tamamlanmasıyla yılda toplam 40 milyon yolcu taşınacak. Yıllık gelir ise 1 milyar 650 milyar dolar olacak. İşletmeden dolayı yılda 403 milyon doyar kar elde edilecek. Ankara-İstanbul arası çift hatlı, elektrikli, sinyalli 250 km hıza uygun hızlı demiryolu inşa edilerek hızlı, güvenli bir ulaşım imkanı yaratılacak.
Ücreti uçaktan ucuz olacak
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Ankara-İstanbul hızlı treninin ücretlendirmesinin uçaktan ucuz olacağına dikkat çekerek, " Fiyatları ileride belirleyeceğiz. Yolcunun isteklerini karşılamaya çalışıyoruz. Piri Reis ölçüm treniyle yolun sürekli MR'ını çekiyoruz. Gittiği yerde rayla ilgili tüm bilgileri hafızaya alıyor. Olması gerekenler mevcut durumu karşılaştırıyor. Santim santim tüm hattı tarıyoruz, sorun varsa anında önlem alıyoruz" şeklinde konuştu.