Hürriyet'ten Burak Coşan'ın haberine göre, Ataköy sahil şeridinde 140 dönüm alanda yapılan denizi doldurma işlemi için gerekli hafriyatın, Anadolu yakasında yapımı devam eden inşaatlardan temin edildiği öğrenildi. Ataşehir, Küçükyalı, Maltepe, Kartal ve Üsküdar gibi Anadolu yakası ilçelerinden getirilen hafriyat atıkları kamyonlarla öncelikle Maltepe’de geçen yıl yapımı tamamlanan dolgu alandaki limana taşınıyor. Kamyonlarla gelen hafriyat atığı limandaki alana dökülüyor. Burada kaya, ufak taşlar ve kum ayrılıyor. Limanda oluşturulan alandaki hafriyat, iş makineleri aracılığıyla tekrar kamyonlara dolduruluyor. Kamyonlar, bekleyen gemiye sırayla yerleştiriliyor. Gemilere yüklenen hafriyat kamyonları Ataköy’deki dolgu alanına götürülüyor. 24 saat çalışmaların devam ettiği Maltepe’deki limanda gece saatlerinde de hafriyat kamyonu giriş çıkışı devam ediyor. Etrafı tel örgülerle çevrilen alana dışarıdan kimsenin girmesine izin verilmiyor.
Bir giriş 100 lira
Büyük güvenlik önlemlerinin alındığı limada hafriyat taşıyan kamyoncular, İstanbul Anadolu yakasının dört bir yanında devam eden inşaatlardan çıkan hafriyatı limana getirdiklerini söylüyor. Alana boşaltım yapan bir kamyoncu, “2 gündür Küçükyalı’da devam eden bir inşaatın hafriyat atığını limana taşıyorum. Limanda oluşturulan bölgeye atığı boşaltıyorum. Daha sonra gün içinde 3-4 sefer daha yapıyorum. Her bir giriş için şirketim boşaltım sahasına 100 lira ödüyor” diye konuştu. Limandaki döküm sahasının sorumlu şefi de “Alana gelen hafriyat araçları kısa süre öncesine kadar Ataşehir’deki Finans Merkezi inşaatından geliyordu. Ancak orada hafriyat çalışmaları sona erdi. Yine Ataşehir bölgesinden başka inşaatlardan da hafriyat gelmeye devam ediyor. Ancak Maltepe’den de Kartal’dan da kamyonlar geliyor. Anadolu yakasının birçok noktasından sahamıza gelen kamyonlar var” dedi.
Maltepe dolgusu da Ataşehir'den
Yapımı esnasında tartışmalara sebep olan Maltepe’deki dolgu alanında da Ataşehir Finans Merkezi inşaatından çıkarılan hafriyat atıkları kullanılmıştı. Ağaoğlu Şirketler Grubu CEO’su Hasan Rahvalı şu açıklamaları yapmıştı: “Sadece Finans Merkezi inşaatında günde 2000-2100 hafriyat kamyonu giriş çıkış yapıyor. İnşaatın toplamı 8 milyon metereküplük bir hafriyat içeriyor. Şu ana kadar 5 milyon metreküp hafriyat çıkarıldı. İnşaattan çıkarılan hafriyatın 1.7 milyon metreküpü Maltepe’deki dolgu alanına döküldü.”
Özel kayalar kullanılmalı
Yetkililerden alınan bilgiye göre Ataköy’de yapılan dolgu işlemi için 890 bin metreküplük hafriyat gerekiyor. Bakırköy Belediyesi yetkilileri, bu tip bir dolgu alanının sadece yüzde 10’unun inşaatlardan çıkan hafriyat ile doldurulabileceğini ifade etti. Dolgu alanının geri kalan kısmının ise deniz doldurma işleminde kullanılan kayalarla yapılması gerektiğini söyledi.
Projenin tanıtımı bugün yapılıyor
Ataköy’de deniz doldurularak yapımı gerçekleştirilen ‘Mega Yat Projesi’nin tanıtımı da bugün gerçekleştiriliyor. Yapılacak tanıtım toplantısına alanın yatırımcısı DATİ Yatırım Holding A.Ş.’nin Yönetim Kurulu Üyesi ve Yürütme Kurulu Başkanı Gökhan Kıran da katılıyor. Basın mensuplarına atılan davet metninde şu ifadeler yer alıyor: “İstanbul’un dünyanın önde gelen turizm merkezlerinden birisi olmasına büyük katkı sağlayacak ‘İstanbul Turizm Merkezi’ kapsamındaki ‘Mega Yat Projesi’ hayata geçiyor.”